Σάββατο, Σεπτεμβρίου 30, 2006

Δάσκαλοι οι πραγματικοί σταρ του μέλλοντος

Ναι, δεν γίνεται να μη απεργήσουμε. Παραφράζω, ελαφρώς, τον Ολιβιέρο Τοσκάνι από το βιβλίο του "Δεν είμαι αντικειμενικός":
Ποιοι είναι οι πραγματικοί δάσκαλοι του σήμερα;Υπάρχει μια κατηγορία που υπαγορεύει νόμους, που την ακούνε, τη βλέπουν και τη ζηλεύουν όλοι όσοι έχουν ανάγκη προτύπων στα οποία θέλουν να μοιάσουν: οι τηλεπαρουσιαστές.Καλώς: οι μισθοί των δασκάλων πρέπει να εξισωθούν με αυτούς της Όλγας Τρέμη, του Νίκου Χατζηνικολάου, της Έλλης Στάη.

Δασκάλες και καθηγήτριες περιζήτητες από εκπαιδευτικούς οργανισμούς, εξομοιωμένους με το Mega και τον Alpha, να αναλάβουν να αυξήσουν την ακροαματικότητα των παιδιών που διδάσκουν. Μετρήσεις των ποσοστών συμμετοχής στις τάξεις και αυστηρές προειδοποιήσεις στους καθηγητές που ευθύνονται για την πτώση του δείκτη προσοχής, με βαρετά προγράμματα και ανιαρή διδασκαλία. (...)

Να γίνουν επιτέλους οι δάσκαλοι οι πραγματικοί σταρ του μέλλοντος. Να γίνει επιτέλους κάποια περικοπή στους σκανδαλώδεις μισθούς των τηλεπαρουσιαστών. Να αναγνωριστεί επιτέλους η αξία των πραγματικών δασκάλων (αλλά επαναλαμβάνω: πόσοι από αυτούς είναι πραγματικά καλοί;)

Σε απεργία και οι καθηγητές δευτεροβάθμιας

Σαρανταοκτάωρη απεργία αποφάσισαν οι καθηγητές για τις 2 και 3 Οκτωβρίου. Και ξαφνικά διαβάζω παράπονα γιατί, λέει, δεν έχουν γραφεί αρκετά για το θέμα. Χμ...

ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ ΠΙΣΩ ΔΕ ΓΥΡΝΑ
ΠΡΩΤΟΒΡΟΧΙΑ ΣTHN ΠΑΙΔΕΙΑ
Το Post του Thas και η Δασκάλα του μικρού μου
Οι ακριβές κιμωλίες της παιδείας

Όλα είναι μεταξύ τους συνδεδεμένα. Δεν είναι δυνατόν να δίνουμε ως κράτος τα λιγότερα χρήματα στην Παιδεία. Δεν είναι δυνατόν να μαντρώνουμε σαν τα σκυλιά 26 μαθητές σε τάξεις από τσίγκο, να τραβολογάμε καθηγητές σε δυο και τρία σχολεία για κάλυψη ωραρίου, να στερούμε την επιμόρφωση, να αλλάζουμε βιβλία κάθε εικοσαετία και κατόπιν ευλογιών Χριστόδουλου, να συνδέουμε το δίκτυο των υπολογιστών με γραμμές στα 128 KBs στην καλύτερη των περιπτώσεων, να κρεμόμαστε από τις ορέξεις και τον "επεξεργαστή" του κάθε διευθυντή. Να κτυπάμε τους απεργούς δασκάλους, να τους φτύνουμε στα μούτρα επικαλούμενοι διάλογο μαϊμού.

Αλλά δεν είναι δυνατόν και να ωχαδερφίζουμε, να σφυρίζουμε κλέφτικα στις σύγχρονες ανάγκες των μαθητών, να παραβλέπουμε και να ξεχνάμε ότι είμαστε και παιδαγωγοί. Ότι περισσότερο αξίζει μια κουβέντα για το πως περνάμε με ασφάλεια το δρόμο απέναντι, από την ύψωση στο τετράγωνο. Δεν είναι δυνατό να σαρωνόμαστε από συνδικαλιστικές ξύλινες παρλαπίπες της δεκαετίας του '70 χωρίς να βάζουμε προτεραιότητες για τον 21ο αιώνα. Δεν είναι δυνατό να αφήνουμε τα παιδιά να σπουδάζουν για ένα μέλλον δίχως φως.

Δεν είναι δυνατόν να πλακωνόμαστε στις φάπες κάθε Σεπτέμβρη για το ποιος θα έχει τρίωρο τη Δευτέρα που έχει λαϊκή. Έτσι γιατί χρειάζεται να ξεμιζεριάσουμε από κάτι βολεμένους και βολεμένες που δίνουν αφορμή για σχόλια που αφορούν τους πολλούς συνεσταλμένους συναδέλφους που κοιτάνε στα μάτια τα παιδιά και βλεπουν το παιδί τους.

Αλλά δεν θα συγκριθούμε και με κανέναν άλλο εργαζόμενο, γιατί ο καθένας έχει τα δίκια του. Κι όλοι μαζί οι εργαζόμενοι έχουμε δίκιο. Δεν είναι δυνατό οι κυβερνήσεις να πριμοδοτούν τις τράπεζες και τα υπερκέρδη τους και να αφήνουν τα παιδιά μας στη μαθησιακή απαξίωση. Δεν είναι δυνατό να ζητάμε να πάμε όλοι προς τα κάτω επειδή υπάρχουν πολλοί κάτω. Αυτή είναι η νοοτροπία του ραγιά. Όλοι πρέπει να σηκωθούμε προς τα πάνω. Απαιτείται μια ριζικά δίκαιη αναδιανομή του εισοδήματος και του πλούτου που παράγουμε.

Πέμπτη, Σεπτεμβρίου 28, 2006

Sony Reader για ηλεκτρονικά βιβλία

Ο Sony Reader σκάει μύτη στις Η.Π.Α. την 1η Οκτώβρη. Η Sony φιλοδοξεί να προκαλέσει με τη συσκευή στο χώρο των βιβλιόφιλων ό,τι προκάλεσε στα μουσικά πράγματα το i-Pod.



Έρχεται στην τιμή των 350 δολαρίων και με τα 64ΜΒ μνήμης του o Sony Reader θα μπορεί να αποθηκεύσει μέχρι τα 80 βιβλία. Εννοείται ότι θα συνδέεται στο Internet και θα μπορεί ο χρήστης να διαβάσει το περιεχόμενο ιστοσελίδων.

Για πρώτη φορά η ευκρίνεια της οθόνης θα είναι πολύ κοντά σε αυτή του μαύρου μελανιού πάνω σε λευκό χαρτί. Οι απαιτήσεις σε ενέργεια είναι ελάχιστες και ήδη έχει στηθεί ένα σχετικό βιβλιοπωλείο με 10.000 τίτλους.

Προβλέπω οι πιτσιρικάδες να πετάνε τις τσάντες και να έρχονται στο σχολείο με μια τέτοια συσκευή.

Η αύξηση του ΑΕΠ κατά 25% και το παρδαλό κατσίκι

«Οι πόρνες και οι λαθρέμποροι θα δώσουν στην ελληνική οικονομία μια αναπάντεχη ώθηση, καθώς οι παράνομες δραστηριότητές τους θα υπολογίζονται τώρα στο επίσημο οικονομικό προϊόν».
Πρακτορείο Ρώυτερ

Νέος γύρος διασυρμού άρχισε για τη χώρα, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να εμφανίσει την οικονομία ως ευημερούσα, με τη βοήθεια... των εσόδων της πορνείας, των ναρκωτικών και του λαθρεμπορίου.

Και "ξαφνικά γίναμε πλούσιοι"...



Ρε, τι φωστήρες βγάζει αυτός ο τόπος; Τι, τζάμπα τα χώνουμε στις Σβετλάνες;

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ '06 : ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΦΡΑΠΕ

ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ '06 : ΟΙ ΕΚΛΟΓΕΣ ΤΟΥ ΦΡΑΠΕ

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 27, 2006

Αν-εντιμότατοι φίλοι μου εκπαιδευτικοί

"Tι άλλο μπορεί να κάνει ένας έντιμος άνθρωπος σε μια τόσο ανέντιμη κατάσταση;"


«Οι δάσκαλοι είναι οι μόνοι εργαζόμενοι που παίρνουν αυξήσεις πέραν της εισοδηματικής πολιτικής. Δίνουμε αυτά που είχαμε δεσμευτεί. Αυτά που αντέχει η οικονομία. Εγώ δεν κάνω προσωπική πολιτική. Ποτέ δεν έχω πει ψέματα και ασάφειες και ποτέ δεν έχω κάνει κάτι χωρίς να το προαναγγείλω»
Παροξυσμός αδιαλαξίας; Αλαζονεία ύψιστου βαθμού; Ατυχείς εκφράσεις λόγω πανικού; Σχεδιασμένος τσαμπουκάς; Κουβαρνταλίκια και νταηλίκια...

¶βυσσος η ψυχή της αφεντικίνας...

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 26, 2006

Υποκλοπές: Αθήνα - Ουάσιγκτον σε απευθείας μετάδοση

Όχι ότι υπήρχε αμφιβολία. Κάποιοι τα είχαν γράψει και νωρίτερα. Αλλά να σκάσει τόσο γρήγορα και από επίσημα χείλη made in USA;

Στη δημοσιότητα μυστική συμφωνία Αθήνας-Ουάσινγκτον για τις υποκλοπές.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη μυστική αλληλογραφία των ελληνικών και αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών η συμφωνία «έκλεισε» 15 μέρες μετά τη νίκη της ΝΔ στις εκλογές του 2004 και ανανεώθηκε μετά τη λήξη των Oλυμπιακών Αγώνων της Αθήνας, ύστερα από αίτημα της αμερικανικής πλευράς.


Όχι μάλλον ότι κάποια άλλη κυβέρνηση θα έπραττε διαφορετικά, παρά τα όσα διατείνονται οι εκτός του χορού. Το αφεντικό ήθελε να ακούει, να βλέπει, να μυρίζει και να πιάνει. Κι έτσι έγινε. Yes, sir!

Αλλά οι κλάψες στυλ "εμείς είμαστε θύματα" του Καραμανλή και των υπουργών αυτής της χώρας ακούγονταν και πριν και τώρα αν μη τι άλλο γελοίες. Θα έχουν τώρα το θάρρος οι ανευθυνο-υπεύθυνοι να ομολογήσουν το ψέμα τους, αν όχι τη βλακεία τους; Θυμάστε εκείνη την επίδειξη Βουλγαράκη και λοιπών με τον υαλοπίνακα και τα ακατανόητα σχήματα; Θέε μου, τι ανοήτοι!

Τα περί διερεύνησης της υπόθεσης είναι για εμάς, το πόπολο. Οι δημοκρατικές ελευθερίες έχουν πάει περίπατο και δεν λένε να επιστρέψουν.

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 25, 2006

Μαριέττα, στον πίνακα!



Είναι άραγε απορίας άξιο να μην γίνεται αντιληπτή από όλους η κοροϊδία των δασκάλων από την ηγεσία του ΥΠΕΠΘ; Δεν πρόκειται για μια δια-χρονική και σχεδιασμένη πολιτική που κρατά δέσμιους δασκάλους, καθηγητές, μαθητές και γονείς σε μια εκπαιδευτική διαδικασία που τρεκλίζει;

Μόνον αφελείς δεν καταλαβαίνουν ότι το σκηνικό είναι διαμορφωμένο με όρους που δεν αφορούν την ουσία του ζητήματος.

Τα υπόλοιπα μου ακούγονται εκ του πονηρού.

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 22, 2006

Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 20, 2006

Για τα καινούργια βιβλία στα σχολεία

Αν έχεις παιδιά στο δημοτικό και το γυμνάσιο ή αν ασχολείσαι με τα της εκπαίδευσης, τότε θα έχεις αντιληφθεί ότι τα πιτσιρίκια και οι εκπαιδευτικοί συναντάμε καινούργια βιβλία. Αν δεν ισχύει τίποτα απότα δύο, νομίζω ότι ως πολίτης είναι χρήσιμο να ξέρεις τι διαβάζουνε τα παιδιά και τι διδάσκουμε εμείς. Για να έχεις μια ιδέα τι παίζεται γενικώς.

Η αλλαγή των βιβλίων από μόνο του αποτελεί ένα πολύ θετικό βήμα. Τα εικοσαετίας και πλέον προηγούμενα βιβλία αντικαθίστανται από ελκυστικότερα και με διαφορετικού πνεύματος συγγραφής εγχειρίδια.

Πρόκειται για μια "μίνι επανάσταση" για την οποία, ω του θάυματος, συναίνεσαν οι δυο μεγάλοι πολιτικοί φορείς της χώρας. Το πρόγραμμα αντικατάστασης των βιβλίων ξεκίνησε από την εποχή του Αρσένη παραμένοντας καθηλωμένο, προχώρησε με σχετικά γοργά βήματα επί Ευθυμίου και κατά κάποιο τρόπο έγινε αναγκαστικά αποδεκτό από τη σημερινή υπουργό, τη Μαριέττα Γιαννάκου.

Εννοείται ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο συνέβαλε καθοριστικά και συμβάλλει στην όλη διαδικασία.

Στο Βιβλιοδρόμιο των ΝΕΩΝ του Σαββάτου, ο Μανώλης Πιμπλής παραθέτει ένα άρθρο για την αλλαγή αυτή. Σημειώνω τα παρακάτω:

  • τις μάχες των συγγραφέων και των ειδικών να σπάσουν στερεότυπες καταστάσεις που ήθελαν (θέλουν;) τα παιδιά μας δέσμια της αποστήθισης και του ενός και μοναδικού βιβλίου
  • τα αγκάθια της ελληνικής γραφειοκρατίας τα οποία στερούν ακόμη και σήμερα που τα περισσότερα βιβλία είναι στα χέρια των μαθητών τις αμοιβές των εκδοτών και των συγγραφέων
  • τις ευχάριστες εκπλήξεις στα βιβλία γλώσσας όπου παρελαύνουν από ήρωες των παραμυθιών του Ευγένιου Τριβιζά και του Χάρι Πότερ
  • τις προσπάθειες για εξονυχιστικό έλεγχο του περιεχομένου των βιβλίων για να μην δυσαρεστηθεί η Εκκλησία
Σημειώστε επίσης ότι οι καθηγητές κληθήκαμε σε επιμορφωτικά σεμινάρια για τα νέα βιβλία στα τέλη της προηγούμενης και στην έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς. Ωστόσο κανείς από εμάς δεν τα έπιασε στα χέρια του. Δεν είχαν κυκλοφορήσει ακόμη.

Όμως ούτε και τα επιμορφωτικά σεμινάρια κατάφεραν να ξεκουνήσουν πολλούς από εμάς που έχουμε μάθει να βλέπουμε τα πράγματα στατικά και με τη ματιά της αγελάδας (τι μου φταίει τώρα το ζώο;).

Για την παραπάνω ματιά στο μέλλον...

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 18, 2006

Ξαναχτύπησε ο Χριστόδουλος για τα βιβλία

Δεν ξέρω κατά πόσο θέλουν τελικά οι πολιτικοί να κόψουν το βήχα στον όποιο Χριστόδουλο για τα βιβλία που διδάσκονται τα παιδιά μας. Ο νέος νταλκάς του παπά:

«Τι να πει κανείς για τα νέα βιβλία της Ιστορίας, τα οποία λανσάρονται και διδάσκονται από αυτά τα παιδιά μας, όταν για το 1821 δεν γίνεται καμία αναφορά για την Εκκλησία και τον ρόλο της, τον Παπαφλέσσα, τον Παλαιών Πατρών Γερμανό, την ύψωση του λαβάρου της Επαναστάσεως στην Αγία Λαύρα;»

«Θα ξαναγράψουμε την Ιστορία σύμφωνα με αυτά που υπαγορεύει ο δήθεν εκσυγχρονισμός; Ο εκσυγχρονισμός να γίνει, αλλά σε τομείς όπου θα εξυπηρετείται ο λαός μας, και όχι καταλύοντας τις αρχές και τις αξίες του πολιτισμού και της θρησκείας μας».
Νομίζω ότι και τα ΜΜΕ καλά θα κάνουν, αν πιστεύουν ότι κακώς ασχολείται ο Χριστόδουλος με τα βιβλία και όχι μόνο, να πάψουν να ασχολούνται με τα λόγια του. Αλλά βλέπεις πουλάει. Κι ότι πουλάει, προβάλλεται άσχετα από το περιεχόμενο...

Αφόρισε δικαστές - βιβλία - Για αποχριστιανισμό της πολιτείας μίλησε στο κήρυγμά του ο Χριστόδουλος


Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 13, 2006

Βιβλία με τις ευλογίες Χριστόδουλου

Δεν θα αναφωνήσω "¶λλο και πάλι τούτο" για το ότι η κυρά Μαριέττα περιμένει τις παρατηρήσεις της Εκκλησίας για τα νέα βιβλία των Θρησκευτικών. Ούτε θα φτύσω την οθόνη μου όταν διαβάζω τη δήλωσή της - εξομολόγηση ότι "τα βιβλία έγιναν από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο προτού γίνει κυβέρνηση η Ν.Δ.".

Τέτοιες δηλώσεις φανερώνουν τις εξαρτήσεις ενός κράτους και των λειτουργών του από τις αγιαστούρες των παπάδων. Και έτσι δεν μπορούμε να πάμε μπροστά.

Ε, κυρά Μαριέττα;

Εμπλοκή με την ημερομηνία και τη διαφάνεια του διαγωνισμού για τους εκπαιδευτικούς

Στο άρθρο του στα ΝΕΑ ο Χρήστος Κάτσικας γράφει ότι:
"άγνωστη παραμένει, ακόμη, η ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ), ενώ ήδη χιλιάδες εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε αναμονή, καθώς καλούνται να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου".
Και πιο κάτω:
"Ωστόσο την ίδια στιγμή σε αναβρασμό βρίσκονται χιλιάδες πτυχιούχοι τμημάτων Πληροφορικής ΑΕΙ-ΤΕΙ, καθώς η ειδικότητά τους δεν περιλαμβάνεται στον προσεχή διαγωνισμό. Οι φορείς ΕΠΕ και ΣΤΕΜΠ, που εκπροσωπούν τους αποφοίτους Πληροφορικής του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα, αντίστοιχα, της Ανώτατης Εκπαίδευσης με υπόμνημα προς το ΥΠΕΠΘ ζητούν να εξηγηθεί «πώς είναι δυνατόν να μην προκηρυχθεί για καθηγητές Πληροφορικής καμία θέση για τα επόμενα δύο έτη στη δημόσια εκπαίδευση» και επισημαίνουν ότι «το ΥΠΕΠΘ πρέπει άμεσα να προσδιορίσει τα πραγματικά κενά σε θέσεις καθηγητών Πληροφορικής και να προκηρυχθούν ανάλογα οι θέσεις για τον επικείμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ»".
Συμφωνώ στα περί διαφάνειας και την ενόχληση που προκαλεί η παρατεταμένη αναμονή των υποψηφίων. Ωστόσο, από την εμπειρία μου βλέπω ότι όχι μόνον δεν υπάρχουν κενά για καθηγητές Πληροφορικής, αλλά υπάρχουν πολλοί πλεονάζοντες καθηγητές οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί προσωρινά σε σχολεία και περιμένουν να καλύψουν όποια κενά προκύψουν.

Το αίτημα για τον προσδιορισμό των κενών είναι κατανοητό. Αλλά η φύση της δουλειάς μας προκαλεί διαρκείς ανακατατάξεις προσωπικού στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς. Νομίζω ότι στο υπουργείο έχουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να γνωρίζουν τόσο τα κενά, όσο και τα πλεονάσματα. Αν μην τι άλλο έχουνε βγει τα ματάκια μας να στέλνουμε δεδομένα από τα σχολεία! Θέλω να πιστεύω ότι η απόφαση να μην συμμετέχουν απόφοιτοι τμημάτων Πληροφορικής στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έχει βάση.

Ωστόσο η ηγεσία του υπουργείου οφείλει μια ξεκάθαρη απάντηση. ¶λλο η εξήγηση, άλλο η δέσμευση. Κι από τη μεριά τους οι φορείς των πτυχιούχων οφείλουν να διεκδικούν μεν, αλλά και να αξιολογούν τις εκπαιδευτικές ανάγκες του κλάδου. Οι παραπάνω δυο προϋποθέσεις μπορούν να βγάλουν και τις δυο πλευρές από το κλίμα καχυποψίας και μιζέρειας.

Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 11, 2006

Το Φινλανδικό μοντέλο εκπαίδευσης

Tα μάτια του 15χρονου ¶ρη φλέγονταν από ενδιαφέρον: «Τώρα πρέπει να ακούσουμε τους επιστήμονες, να κατασκευαστούν αντιπλημμυρικά έργα, να σταθεροποιήσουμε τα εδάφη. Από όσα κατάλαβα, δεν πρέπει να βοσκήσουνε εκεί ελεύθερα τα ζώα. Και φυσικά να απαγορευθεί στον οποιοδήποτε από εμάς να κτίσει».

Στην περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου του ¶ρη είχαν μιλήσει επιστήμονες για τις φυσικές καταστροφές, για τους κύκλους ζωής των δασών και για τους αποτελεσματικούς τρόπους αναγέννησης τους.

Μια ομάδα μαθητών είχε προσφέρει στη συντροφιά νόστιμα μικρογεύματα, φρέσκα λαχανικά και φρούτα βιολογικής καλλιέργειας από τον κήπο του σχολείου τον οποίο καλλιεργούσαν οι ίδιοι οι μαθητές.

Με κύριο γνώμονα την καθιέρωση του κοινωνικά δίκαιου εμπορίου, μαθητικές κοινότητες γειτονικών πόλεων αντάλλασσαν μεταξύ τους ή πουλούσαν η μια στην άλλη προϊόντα ή γνώσεις στις οποίες διακρίνονταν.

Κάθε τρίμηνο οι γονείς, οι μαθητές, ο σύλλογος των καθηγητών έκαναν έναν απολογισμό και έθεταν στόχους από κοινού, όπως: αγορά καινούργιων υπολογιστών, αντικατάσταση της πρόσοψης του σχολείου με καινούργια η οποία να συνδυάζει συστήματα αερισμού, φωτισμού, θέρμανσης και ψύξης.

Σταδιακά οι μαθητές ανέπτυσσαν τη νοοτροπία του ενεργού και συμμετοχικού πολίτη, παρά εκείνη του καταναλωτή.

«Επιστημονική φαντασία» ή εφικτό σενάριο;
Η Φινλανδία, μια χώρα με πληθυσμό 5.2 εκατομμύρια κατοίκους, διακρίνεται για τη μεγάλη πληθυσμιακή της ομοιογένεια ως προς την εθνικότητα και τη θρησκεία. Οι πολίτες της αποδέχονται την υψηλή φορολογία του κράτους και εμπιστεύονται τους πολιτικούς. Οι τελευταίοι, ανεξάρτητα από την πολιτική τους ταυτότητα, έχουν μια κοινή συνισταμένη: την προσήλωση στο κράτος κοινωνικής πρόνοιας.


Η έννοια της διαφθοράς απλώς δεν υφίσταται. Η διαφάνεια κυριαρχεί. Στην κοινωνία της Φινλανδίας δεν αποτελούν «αξία» τα χρήματα, αλλά η βοήθεια προς τα μέλη της κοινότητας, ο πειραματισμός, η δημιουργικότητα, η συμμετοχή, η οικογένεια ως ενεργό κύτταρο της κοινωνίας.

Ως «αντάλλαγμα» όλοι οι πολίτες, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάστασή τους, απολαμβάνουν τα οφέλη του κράτους πρόνοιας: δωρεάν δημόσια εκπαίδευση και σύστημα υγείας υψηλού επιπέδου. Αυτά, σε συνδυασμό με την επικρατούσα αρχή των ίσων ευκαιριών, αποτελούν τους παράγοντες μιας επιτυχημένης εξίσωσης, μοναδικής στα παγκόσμια δεδομένα.

Κλειδί στην επιτυχημένη εκπαιδευτική στροφή της Φινλανδίας αποτέλεσαν α) η εκπαίδευση των εκπαιδευτικών στις σύγχρονες παιδαγωγικές αντιλήψεις και δεξιότητες, β) η αποκέντρωση του εκπαιδευτικού συστήματος από το κράτος γ) ο σχεδιασμός του από τις κατά τόπου κοινωνίες και τα ίδια τα στελέχη του κάθε σχολείου και δ) η μεγάλη μερίδα του κρατικού προϋπολογισμού προς όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.


Τα αποτελέσματα δεν άργησαν να φανούν. Η οικονομία της Φινλανδίας μεταμορφώθηκε από κατά βάση γεωργική ? αγροτική, σε οικονομία των νέων τεχνολογιών, της έρευνας και της νέας επιχειρηματικότητας.

Ένα άλλο εκπαιδευτικό σύστημα είναι αναγκαίο
Οι Έλληνες είμαστε διαποτισμένοι με νοοτροπίες διαφθοράς και αδιαφάνειας, με έλλειψη εμπιστοσύνης απέναντι στους λειτουργούς του κράτους. Δεν διαθέτουμε την κουλτούρα της υγιούς επιχειρηματικότητας. Την ταυτίζουμε με την εκμετάλλευση και την αρπαγή. Αντιμετωπίζουμε το δημόσιο τομέα ως μέσο της προσωπικής μας βολής. Όταν κληθούμε να υπηρετήσουμε το κοινό συμφέρον, αράζουμε και βαλτώνουμε, κατηγορώντας πάντα το «σύστημα».

Σωστά; Εν μέρει, ίσως. Είναι πολύ πιθανό να υποτιμούμε τις δυνατότητες μας, ή να μας έχουνε μάθει να πιστεύουμε ότι «είμαστε έτσι».

Για την ίαση της όποιας κοινωνικής μας παθογένειας δεν υπάρχουν μαγικές συνταγές. Η ελληνική κοινωνία δεν μπορεί ούτε να αναβαπτιστεί ούτε να μετατραπεί ως δια μαγείας σε μια άλλη, πιο επιτυχημένη. Ίσως δεν είναι καν αυτό το ζητούμενο.

Ωστόσο αν όπως υποστηρίζεται έχουμε αγγίξει τα όρια του συστήματος, το οποίο με τον πρώτο κλυδωνισμό αποδεικνύεται αναποτελεσματικό, αν αποτελεί κοινή πεποίθηση και όραμα των πολλών η αλλαγή, ε, τότε οφείλουμε να ξεκινήσουμε τη δική μας εκπαιδευτική «επανάσταση». Η οποία όμως θα έχει προηγουμένως εμπνεύσει και πείσει για την αναγκαιότητά της όλα τα στρώματα του ελληνικού πληθυσμού: από τις πολιτικές και οικονομικές ελίτ, έως τον εργάτη και οικονομικό μετανάστη. Η αλληλεξάρτησή των κοινωνικών εταίρων στο εσωτερικό είναι μια βασική συνιστώσα για την αλλαγή νοοτροπίας ετών. Όταν αυτή συντελεστεί, τότε είναι δυνατό να ελπίζουμε σε μια συνολικότερη αλλαγή προς το καλύτερο.

Το ζητούμενο οφείλει να είναι ένα ευέλικτο και προσαρμόσιμο εκπαιδευτικό σύστημα στα νέα δεδομένα, ανθρωποκεντρικό και «πράσινο», στηριγμένο στη φαντασία και την αποκέντρωση από το κράτος, με μακρόπνοο σχεδιασμό, δίκαιο και ταυτόχρονα ανταγωνιστικό ως προς τις επιδιώξεις, χωρίς αποκλεισμούς απέναντι στους ανθρώπους.

Τα παρακάτω μπορούν να αποτελέσουν μερικά από τα νέα πεδία έρευνας και μάθησης σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης: τεχνολογίες επικοινωνιών, ανάπτυξη εταιριών ενεργειακών υπηρεσιών, νανοτεχνολογία, βιοκαύσιμα, υπηρεσίες τουρισμού υψηλού επιπέδου.

Η βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής, η ριζοσπαστική μεν, αλλά σταδιακή και από όλους υποστηριζόμενη στροφή στη σύγχρονη παιδαγωγική φιλοσοφία και πρακτική, η ενίσχυση του ρόλου του δασκάλου ? παιδαγωγού, μπορούν να αποτελούν μερικές από τις νέες κατευθύνσεις του εκπαιδευτικού μας συστήματος.

Ο ισπανός κοινωνιολόγος Manuel Castells, ο οποίος διδάσκει στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Καλιφόρνια, υποστηρίζει ότι η επιτυχία της Φινλανδίας οφείλεται στο ότι πίστεψε και κατάφερε να δημιουργήσει ένα κοινωνικό κράτος το οποίο παρέχει στους Φιλανδούς σιγουριά. Όταν ο κόσμος αισθανθεί σιγουριά, τότε μόνο μπορεί η κοινωνία να υποστεί μεταρρυθμίσεις, υποστηρίζει.

Πρόκειται για ένα στοίχημα το οποίο άλλες χώρες έχουν κερδίσει. Γιατί όχι και εμείς;


Το παραπάνω κείμενό μου δημοσιεύθηκε στο ένθετο περιοδικό Sunday του Αγγελιοφόρου της Κυριακής, 10/09/2006, στα πλαίσια αφιερώματος για τη νέα σχολική χρονιά. Οι φωτογραφίες είναι από το Finnish School Library Association.

Earthdance 2006

Το Earthdance 2006 στηρίζει την FAIR TRADE HELLAS

www.earthdance.gr

Από την ίδρυση του το 1996,το Earthdance TM-Διεθνές Φεστιβάλ χορού για την Ειρήνη - έχει εξελιχθεί στο μεγαλύτερο συγχρονισμένο γεγονός χορού,παγκοσμίως.Η μουσική βιομηχανία το χαρακτηρίζει σαν "Dance Aid" για την νέα χιλιετία.


Το Earthdance έχει επιδείξει πώς ο ισχυρός συνδυασμός μουσικής, χορού και τεχνολογίας μπορεί να χρησιμοποιηθεί για θετικούς και ανθρωπιστικούς στόχους.

Στις 16 του Σεπτέμβρη 2006, πάνω απο 222 πόλεις σε 50 χώρες θα ενωθούν σε ενα χορευτικό κρεσέντο σε υποστήριξη της παγκόσμιας ειρήνης. Το κυριότερο σημείο του γεγονότος Earthdance είναι μια ταυτόχρονη σύνδεση μέσω του διαδυκτίου, όταν καλλιτεχνες σε κάθε φεστιβάλ σε όλον τον κόσμο συγχρονίζουν τη μουσική τους σε μια έκκληση για ειρήνη.Πρωί στο αυστραλιανό τροπικό δάσος, μεσάνυχτα στο Λονδίνο, και ανατολή πέρα από τον Αμαζόνιο, είναι μια ισχυρή στιγμή που ενοποιεί τις προθέσεις για την παγκόσμια ευημερία και ενότητα.

Στην Ελλάδα το Earthdance 2006 ,θα διεξαχ θεί ταυτόχρονα στην Αθήνα, τη Σαντορίνη και για πρώτη φορά στην Κέρκυρα, την Παρασκευή 15, το Σάββατο 16 και την Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου.

Έννοιες όπως η ανακύκλωση, ένας πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος ζωής παράλληλα με την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητά μας, θα παρουσιαστούν όχι για πρώτη φορά αλλά με μία νέα δυναμική, κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ.

Aκριβώς στις 02.00 π.μ θα διεξαχθεί η ζωντανή σύνδεση που ενώνει εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους σε 222 πόλεις στον κόσμο σε μία παγκόσμια έκκληση για ειρήνη,την πιό δυνατή στιγμή του EarthDance.


Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου
Voices of EarthDance
BARRIO, Κεραμεικού 53 - Αθήνα
Το φεστιβάλ θα ανοίξει την Παρασκευή 15 Σεπτεμβρίου στις 23.00 στο Barrio, με τη μουσική, να είναι η πρώτη ύλη ενός ταξιδιού που γοητεύει το νού.

Παράλληλα, χοροθέατρο αλλά και μία εισαγωγή στο δίκαιο εμπόριο και τις τεχνικές που εξασφαλίζουν μόρφωση και ασφάλεια σε χειροτέχνες και παραγωγούς των χωρών που δεν ανήκουν στον πρώτο κόσμο, απο την οργάνωση Fair Trade,θα αποκαλύψουν τις μυστικές σχέσεις της μόδας με την οικολογία και την συνηδητοποιημένη διασκέδαση.
Μουσική επιμέλεια: Evelida, Γίαννης Λώλος


Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου
Global web link
VANILLA, Σαρρή 37 - Ψυρρή
Όλοι θα βρεθούμε στην καρδιά της πόλης,στο Ψυρρή, από όπου θα διεξα! χθεί η ζωντανή σύνδεση, που ενώνει μέσω του διαδυκτίου, εκατοντάδες χι λιάδες ανθρώπους σε 222 πόλεις στον κόσμο σε μία παγκόσμια έκκληση για ειρήνη,την πιό δυνατή στιγμή του EarthDance.

Ένας μαραθώνιος χορού θα ξεκινήσει στις 23.00 για να τελειώσει πολλές ώρες μετά. Σε δύο επίπεδα,στο club Vanilla, ο ήχος και τα φώτα θα είναι ειδικά σχεδιασμένα για τη βραδιά και οι καλλιτέχνες, καταξιωμένοι και ανερχόμενοι, καλεσμένοι απο όλη την Ελλάδα ,θα εναλλάσονται στα πλατώ δίνοντας συνεχώς νέα μορφή σε μια εξερεύνηση με ήχο και εικόνα.
ώρα έναρξης 23.00
stage 1
K.Marousopoulos
Johnny Caroutsos
D-Planet planet luna
Lunatic xxx planet luna


stage 2
Ms.Brown deep as funk Australia
Peter Panos rif productions Australia
Stratos candyflip gr
dj STV
dj Harris funxion


Η χωρητικότητα του Vanilla club είναι περιορισμένη και θα δωθεί προτεραιότητα στις κρατήσεις.Παρακαλούμε κάντε έγκαιρα την κράτηση σας σε ένα απο τα παραπάνω νούμερα.

Κυριακή 17 Σεπτεμβρίου
Fresh fashion design
PASSSA, Λεωφόρος Καραμανλή 14 - Βούλα
Το Passa club στην Βούλα θα μεταμορφωθεί σε μια πασαρέλα με τη συμμετοχή νέων σχεδιαστών μόδας από όλο τον κόσμο,σε μια συνάντηση χωρίς προηγούμενο,αφού για τους περισσότερους σχεδιαστές θα είναι η πρώτη φορά που θα δείξουν δουλειές.

Ρούχα και αξεσουάρ, υλικά ανακυκλώσιμα,σχεδιασμένα απο νέους για όλους θα είναι οι πρωταγωνιστές της επίδειξης
ώρα έναρξης 23.00

Μουσική επιμέλεια:
Βασίλης Τσιλιχρήστος

Η χωρητικότητα του Passa club είναι περιορισμένη και θα δωθεί προτεραιότητα στις κρατήσεις. Παρακαλούμε κάντε έγκαιρα την κράτηση σας σε ένα απο τα παραπάνω νούμερα.

Κατά τη διάρκεια όλου του τριημέρου θα λειτουργεί έκθεση εικαστικών στο κτίριο του
Κοσμο πολιτισμός στα Εξάρχεια και χειροτεχνημάτων στ ον πολυχώρο του ομίλου Unesco Πειραιώς και νήσων, Action Art International στον Πειραιά.

Έννοιες όπως η ανακύκλωση, ένας πιο φιλικός προς το περιβάλλον τρόπος ζωής παράλληλα με την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στην καθημερινότητά μας, θα παρουσιαστούν όχι για πρώτη φορά αλλά με μία νέα δυναμική, κατά τη διάρκεια του φεστιβάλ με ενα πραγματικό link, ένα συνδετικό κρίκο μεταξύ των ανθρώπων μιας πόλης μικρών πόλεων που αξιοποιεί πολλές γωνιές και μας φέρνει σε πολυδιάστατη επικοινωνία.

Σάββατο 16 Σεπτεμβρίου
Σαντορίνη
Beach Bar
Ταυτόχρονα με την Αθήνα το EarthDance θα διεξαχθεί για δεύτερη χρονιά στις 16 του Σεπτέμβρη στην παραλία της Περίσσας στην Σαντορίνη.
Στο Beach Bar με τον ήχο των κρουστών και της θάλασσας οι καλλιτέχνες που θα συμμετάσχουν το βράδυ του Σαββάτου ακριβώς στις στις 02.00 πμ θα ενώσουν τη μουσική τους με τα φεστιβάλ απο όλο τον κόσμο.
on dexx:
dj Zak zaxx promotions
dj G.Black

Σάββατο 16 Σεπτεμβριου
Κέρκυρα
Au Bar
Στην Κέρκυρα το EarthDance θα κάνει το ντεμπούτο του στις 16/09 με συμμετοχή καλλιτεχνών απο όλη την Ελλάδα.
on dexx:
dj. Petros Odin

το web link στην Κέρκυρα γίνεται με την υποστήριξη του τμήματος
ήχου & εικόνας του Ιονίου πανεπιστημίου.
συντονισμός για την Κέρκυρα by:
monopolis www.monopolis.gr

Ο σκοπός του φεστιβάλ εκτός απο την ενιαία έκκληση για την ειρήνη περιλαμβάνει και δωρεά-υποστήριξη σε μη κερδοσκοπικές οργανώσεις με ανθρωπιστικούς στόχους. Το περιβάλλον και η αστική νεολαία αποτελλούν τις προτεραιότητές μας.To 2006 οι προσπάθειες μας θα συντονιστούν με αυτές των εθελοντών της Fair Trade Hellas

Ευχαριστούμε όλους όσους μοιράζονται τις γνώσεις και το χρόνο τους και
με τη συμμετοχή τους κάνουν δυνατή τη διεξαγωγή του link.

Για πληροφορίες,συμμετοχές στο link του 2007 αλλά και για ιδέες,σχόλια και παρατηρήσεις


www.earthdance.gr

info@earthdance.gr

Σχεδιασμός-επιμέλεια

FAIR TRADE ΕΛΛΑΣ
Νίκης 30
10557 Αθήνα
τηλ-φαξ 210 3614070
info@fairtrade.gr
www.fairtrade.gr

Κυριακή, Σεπτεμβρίου 10, 2006

¶ντε και καλή χρονιά σε κοντέινερ, υπόγεια και πρόχειρες αίθουσες

Ξέρω, έχεις ακούσει εξαγγελίες και εξαγγελίες χρόνια τώρα και από τους μεν και από τους δε. Η ουσία παραμένει. Ένας μεγάλος αριθμός Ελλήνων στην "ισχυρή Ελλάδα" του 2006 αναγκάζεται να βιώνει στο πετσί της την εγκατάλειψη σε κοντέινερ, υπόγεια και πρόχειρες αίθουσες. Ο λόγος όχι μόνο για τίποτα "πεταμένους" μετανάστες, αλλά και για παιδιά Ελλήνων.

Δεν τινάζεσαι από την ανατριχίλα που τα καμάρια σου στριμώχνονται σε διαμορφωμένες ταράτσες; Που μαθαίνουν την τετραγωνική ρίζα σε αίθουσες πάνω από βενζινάδικα;

Τι; Δεν έχεις παιδιά; Προσπερνώ το ότι όλα είναι και δικά μας παιδιά... Αλλά, δεν θα αργήσεις να αποκτήσεις κι εσύ τα δικά σου.

Ξέρω, ξέρω. Θα σπεύσεις τότε να τα γράψεις στα καλύτερα ιδιωτικά, γιατί "σχολεία είναι αυτά του δημοσίου;" Κι έτσι θα τρέχεις σαν το Βέγγο κι ακόμη περισσότερο, χάνοντας το νόημα της ζωής. Αποξενώντας το παιδί σου από την πραγματικότητα. Βάζοντάς το στη γυάλα με τα άλλα χρυσόψαρα. Αντί να απαιτήσεις όπως και εμείς οι υπόλοιποι να πιάσουν τόπο όσα πληρώνεις και πληρώνουμε, όσα ανήκουν σε εμάς και πρέπει να προορίζονται για εμάς.

Αλλά, όταν ο δάσκαλος έπρεπε να σου μιλά για αυτά κι εκείνος φορούσε τα μυωπικά γυαλιά του που δεν ξεχώριζαν όσα συνέβαιναν έξω από την αίθουσα. Ή που απλά "αυτός την δουλεία του ερχόταν να κάνει".

Έτσι είναι. Κάποια μέρα όλα επιστρέφουν μπούμερανγκ και μας παίρνουν το δικό μας το λαιμάρι. Τότε σφαδάζουμε. Κότες στο θάνατο, κότες και στη ζωή.

¶ντε, καλή χρονιά ρε μάγκες.

μΠΑΟΚΙ στέλνει γράμμα στον Κωστάκη

Το οποίο δημοσιεύει ο SykoFantiS_Bastoyni...

Έκθεση ιδεών και το οιωνεί υψηλότατο στέλεχος του υπουργείου

Και πάλι μια από τα ίδια. Έκθεση ιδεών σε μπλε ριγέ τετράδιο. Σε χαρτί 80 γραμμαρίων "Η Θεσσαλονίκη αλλάζει σελίδα". Πρόλογος, κυρίως θέμα χωρισμένο σε ενότητες, επίλογος - χειροκρότημα και φλας.

Μέχρι και τα καψίματα έξω από το πανεπιστήμιο κατήντησαν ένα μηδενικό, έτσι που ο Πολύ-δωρας δεν βλέπει τίποτα. Ούτε πριν, ούτε μετά. ¶ψογο το παλουκάρι. Καθάρισε με τη μία.

Η Μαριέττα την έκανε με ελαφρά πηδηματάκια, αλλά "Η Ελλάδα προχωρεί σε ασφαλή δρόμο". Σιγά ρε μην σπάσουνε τα αυγά από την πολύ ασφάλεια. Στα εγκαίνια του περιπτέρου όμως του ΥΠΕΠΘ, παρέστησαν ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος και ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης ¶νθιμος. Η Μαριέττα αποκάλεσε τον Αρχιεπίσκοπο ως "οιωνεί υψηλότατο στέλεχος του υπουργείου" και δήλωσε ότι στόχος της πολιτικής του υπουργείου είναι η παιδεία στην κορυφή, χωρίς ωστόσο να λησμονεί τις παραδόσεις της Εκκλησίας.

Είδες βρε κουτό που ανησυχούσες;

Ο Αρχιεπίσκοπος, στην ομιλία του επεσήμανε ότι "δεν πρέπει να λησμονούμε τις ρίζες και τις παραδόσεις μας εν ονόματι του εκσυγχρονισμού γιατί αυτό θα οδηγούσε σε μία εξέλιξη χωρίς ρίζες και μέλλον."

Με άλλα λόγια, το αυγό έκανε την κότα, ή η κότα το αυγό; Ιδού το ερώτημα της σύγχρονης Ελλάδας με την αγιαστούρα στο χέρι. Αύριο οι μεν θα βλέπουν φως στην άκρη του μυαλού του Μπομπ, οι δε θα σιχτιρίζουν. Κι εκεί μια σούπα ξαναζεσταμένη. Ούτε να αηδιάσω δεν μπορώ πλέον. Απλά παύω να ασχολούμαι. Πάει καιρός που δεν ασχολούνται με την πάρτη μας.

Όχι;

Παντρεμένου το ανάγνωσμα

Το rendering του βίντεο από τν ομιλία του Μπομπ του Μάστορα από το βήμα της Δ.Ε.Θ. μου χάλασε τη μαγιά για μια μάζωξη στα λημέρια του dark. Κάτι πρέπει να παίχτηκε με τις πιπεριές χλωρίνης...

Κι ενώ η υπόλοιπη οικογένεια την έχει πέσει για τα καλά, προετοιμάζω το βραδυνό ανάγνωσμα του εντελώς παντρεμένου. "Πως να χρησιμοποιείτε τον καταψύκτη - Οδηγίες Χρήσης". Κάποτε έπρεπε να γίνει και αυτό. Ο καινούργιος λευκός κύριος που θα παγώνει ό,τι του ρίξουμε το καλοκαίρι για να το φάμε το χειμώνα, περιμένει μέρες χωρίς να δουλεύει.

Ε ρε γλέντια Σαββατιάτικα...

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 08, 2006

Πολύ-δωρας πριν και μετά τα επεισόδια στη Δ.Ε.Θ.

?Είμαστε εδώ στο Στρατηγείο της Αστυνομίας Θεσσαλονίκης και Βορείου Ελλάδος με τον Αρχηγό και με ενημέρωσαν ποιες είναι οι αστυνομικές πρόνοιες για την ομαλή και επιτυχή διεξαγωγή των εργασιών της Εκθέσεως. Έμεινα ικανοποιημένος από τα σχέδια που υπάρχουν και από τη διάταξη των δυνάμεων και κατέβηκα στο Κέντρο Επιχειρήσεων και απηύθυνα χαιρετισμό, ευχές και συγχαρητήρια γιατί επιτελούν το καθήκον τους με αυταπάρνηση κατά τρόπο άψογο, για την επιτυχία του μεγάλου θεσμικού γεγονότος που είναι η Έκθεση. Τους έδωσα συγχαρητήρια και τους είπα εισαγωγικά ότι συναντώμεθα σε μια καλή μέρα για την Ελληνική Αστυνομία και για το γεγονός ότι προωθήσαμε τα συνδικαλιστικά αιτήματα, χρέος μας άλλωστε, σε έναν ικανοποιητικό βαθμό χθες..."

Βύρων Πολύ-δωρας προς τα ΜΜΕ, κατά το μεσημέρι. Γιατί το βράδυ... οι εικόνες μίλησαν από μόνες τους.



Μετά όμως "ο υπουργός Δημόσιας Τάξης Βύρων Πολύδωρας, ερωτηθείς για τα επεισόδια και την αποτελεσματικότητα της αστυνομίας απάντησε: «Υπήρχε καλό σχέδιο. Θα τα δω όλα».

¶σε Βύρωνα να περάσει το τσούξιμο από τα δακρυγόνα και μετά θα τα δούμε όλα και όλοι μαζί.

Υπό «πολιορκία» το Βελλίδειο, Επεισόδια κατά τα εγκαίνια της ΔΕΘ από τον Κ.Καραμανλή


Κι όποιος κατάλαβε, κατάλαβε...

Τρίτη, Σεπτεμβρίου 05, 2006

Και... δάσκαλος (ΙΙ)

{...}Έτσι, ενώ η δουλειά του δασκάλου είναι να τεχνουργεί ανθρώπους. Ενώ αναλώνεται τίμια να ετοιμάζει τα πλάσματα που θα ζήσουν όχι στη φύση άλλα στον πολιτισμό, όχι στη ζούγκλα άλλα στην πόλη, ενώ όλοι οι άνθρωποι που πλάθει ο δάσκαλος κάνουν ο καθείς το δικό του επάγγελμα, και είναι ο καθείς μια ψηφίδα στο ενιαίο ψηφιδωτό της οικονομίας της αγοράς της πολιτείας, εμείς με τον καιρό εχάσαμε τον ιδρυτικό χαρακτήρα της λειτουργίας του δασκάλου. Και τη δουλειά του την επήραμε σα μια από τις πολλές δουλειές των ανθρώπων. Ένα επάγγελμα ρουτίνας. Μια μονάδα εργασίας όμοια με τις άλλες βλέπουμε και στο δάσκαλο. {...}

{...}Σήμερα έχουμε πλάσει σταθερό το δείγμα του δάσκαλου. Μια αξιοδάκρυτη σώρεψη από μαζώματα κι ένα ριντίκολο ηχηρό. {...}

{...}Είναι ο σχολαστικός, ο ταβλαδόρος και ο αργόσχολος, ο καματερός στην παραπαιδεία, ο οσφυοκάμπτης, ο ψοφοδεής και ο ληρολόγος, ο δευτεροτριτοβάθμιος και ψιλικαντζής δάσκαλος. Μίζερος και κακομοίρης, με την ομπρέλα και το γιλέκο, και με το ξεβλαστωμένο χαμόγελο. Είναι ο αεί πενόμενος και ο μύωψ, με τα ραιβά σκέλη και τα βρώμικα νύχια, που, όπως είπε κάποιος, ποτέ του δεν είχε ερωμένη ούτε ιδέα. {...}

{...}Οι περήφανοι δάσκαλοι εστάθηκαν πάντα η εξαίρεση. Μιλάμε για τους δυνατούς και τους πόριμους, Τους ικτίνους και τα γεράκια, τους καλουργούς και καλλιτέχνες και καλλικράτες δάσκαλους, που κάτω από την ταπεινή καροσσερί της Φάου-Βε κρύβουνε προσεχτικά τη μηχανή της Πόρσε. {...}

(Αποσπάσματα από τα ¨Ελληνικά¨ του Δημήτρη Λιαντίνη)

Δάσκάλος (Ι)

{...}Γιατί αυτή είναι η δουλειά του δάσκαλου. Να δουλεύει το μυαλό όπως ο καλαντζής δουλεύει το καλάι του. Και να παράγει ανθρώπους όπως ο χαλκιάς κατασκευάζει χαλκώματα. {...}

{...}Μαθαίνουμε για τη ζωή. Discimus vitae, που έλεγε ο Σενέκας. Θα ειπεί πως κάθε γνώση που περνάμε στο παιδί, και κάθε δεξιότητα που του αναπτύσσουμε είναι δεμένα με την πραγματικότητα όπως το νύχι με το κρέας. {...}

{...}Όχι θεωρίες και λόγια. Όχι τα άψυχα και τα νοερά σκύβαλα των βιβλίων, που ούτε καταπίνουνται ούτε μασιούνται. Ξέρεις, έξω από το Ρωμανό το Μελωδό του συναξαριστή, άνθρωπο άλλο που να πήρε κομμάτι χαρτί και να το κατάπιε, για να φωτιστεί και να μάθει; Εγώ δεν ξέρω. {...}

{...}Μάθηση δίκαιη και σωστή σημαίνει ζωντάνια, αμεσότητα, σφυγμός μαστιγωμένος, κρούση κατά μέτωπο με τα πράγματα. Σημαίνει να πίνουμε στο ποτήρι το ίδιο μας το αίμα. {...}

{...}Γιατί το πλήθος οι δάσκαλοι δε μαθαίνουν τα παιδιά για τη ζωή και την πράξη, αλλά για το σχολειό και τα βιβλία. Εγώ σου τα λέω, για να τα ειπώ. Και συ μην σώσεις να τα μάθεις! {...}

(Αποσπάσματα από τα ¨Ελληνικά¨ του Δημήτρη Λιαντίνη)

Σάββατο, Σεπτεμβρίου 02, 2006

Όταν μεγαλώσω θέλω να γίνω αστός

"... Σημασία δεν έχει να πάψεις να πιστεύεις ότι είμαι μια πουτάνα που έπιασε την καλή. Σημασία έχει να πάψεις να μου συμπεριφέρεσαι σαν να είμαι μια πουτάνα που έπιασε την καλή. Η πίστη είναι προσωπικό σου ζήτημα. Η αστική ζωή δεν ασχολείται με τα εσώψυχα. Ασχολείται με τον αφρό. Είναι μια τσίχλα και βαρυστομαχιάζει όποιον κατά λάθος την καταπιεί."

Ο Πέτρος Τατσόπουλος για την Ιρέν Νεμιρόφσκι και το "Χορό" της.

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 01, 2006

«Πώς να ζεις καλά χωρίς αυτοκίνητο»

Δεν ξέρω αν φταίει αυτό το 101, αλλά σήμερα όλο αμερικανιές διαβάζω και γράφω...

«Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι μια χώρα φτιαγμένη για το αυτοκίνητο», εξηγεί στη «Λιμπερασιόν» η Ρεμπέκα Λίντλαντ, αναλύτρια του Global Insight. «Κοιτάξτε την υποδομή αυτής της χώρας, είναι στηριγμένη στο αυτοκίνητο. Υπάρχουν πολύ λίγα μέσα μαζικής μεταφοράς».

Που να δεις γλυκιά μου τι είναι η Ελλάδα. Και "Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα", για να μην ξεχνιόμαστε.

Και ο συγγραφέας του βιβλίου "Πώς να ζεις καλά χωρίς αυτοκίνητο", Κρις Μπάλις: "Όταν οδηγούσα δεν έβλεπα τα πεζοδρόμια, τους ποδηλατόδρομους. Δεν είχα καν προσέξει ότι υπήρχε δίπλα μου ένας σταθμός του μετρό".

Εμείς πάλι είτε το οδηγούμε το ρημάδι είτε όχι, πάλι δεν βλέπουμε τίποτα από τα παραπάνω. Καιρός κάποιο δικό μας παλικάρι να γράψει το "Πώς να ζεις καλά με 2 αυτοκίνητα".

Γιατί λύση στο χάος των δρόμων δεν βλέπω.

ΚΡΙΣ ΜΠΑΛΙΣ , Πρόσωπα - «Πώς να ζεις καλά χωρίς αυτοκίνητο»

Καλιφόρνια: Σβαρτζενέγκερ κατά ατμοσφαιρικών ρύπων



Κι επειδή δεν είναι όλοι οι Αμερικανοί κακοί, ούτε κολλάνε σε ταμπέλες, να που ο πολύς Σβαρτζενέγκερ, κυβερνήτης της Καλιφόρνια, έφτασε σε συμφωνία για τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, παρά την αντίθετη πολιτική του Μπους.

"We can now move forward with developing a market-based system that makes California a world leader in the effort to reduce carbon emissions. The success of our system will be an example for other states and nations to follow as the fight against climate change continues. [This deal] strengthens our economy, cleans our environment and once again, establishes California as the leader in environmental protection."

Μωρέ μπράβο ο ¶ρνι!

California sets global example with historic deal to reduce emissions

ΚΑΛΙΦΟΡΝΙΑ: Σκληρά μέτρα για τα αέρια του θερμοκηπίου

Στόουν: Υπάρχουν και κακοί Αμερικανοί

"Αγαπητέ μου, η ιστορία της ανθρωπότητας, απ' όλες τις χώρες, είναι γραμμένη με κλοπές, πλιάτσικο, γενοκτονίες. Αυτό είναι γεγονός. Όπως όμως οι Ισπανοί, οι ¶γγλοι, οι Ρώσοι, οι αρχαίοι Έλληνες δεν είναι όλοι κακοί, έτσι και οι Αμερικανοί. ¶νθρωποι είναι όπως και εσείς."

Έλα μου! Εσένα περιμέναμε ρε Όλιβερ. Κοίτα να δεις τι μαθαίνεις, τς τς τς...

Ο ΟΛΙΒΕΡ ΣΤΟΟΥΝ ΤΩΝ «ΔΙΔΥΜΩΝ ΠΥΡΓΩΝ» ΣΤΑ «ΝΕΑ»: «Έρχεται τρίτος παγκόσμιος για τον Χριστό»

Σόρυ κ. Δανίκα μας, αλλά πολύ αμερικανιά η όλη "συνέντευξη"... Πότε είπαμε ότι θα προβληθεί η ταινία στην Ελλάδα; Α, ναι 12 Οκτώβρη...

Στον drk-angel



Δεν ξέρω τι έπιασε τον μαν της blogόσφαιρας, αλλά μοιράζει πατσουλιά αβέρτα κουβέρτα.

Για το White Power του, τα είπαμε. Το κείμενό του τσουλάει σαν σε κεραμικές εστίες.

Μπράβο ρε σκοτεινέ μαν.