Τετάρτη, Ιουνίου 24, 2009

Διαλύουν και εκποιούν τα ΕΛ.ΤΑ.

Ερώτηση
Προς τον κ. Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών

ΘΕΜΑ «Η Κυβέρνηση της ΝΔ έχει επιλέξει και προωθεί τη διάλυση και εκποίηση ολόκληρου του Ομίλου ΕΛ.ΤΑ »

Σε μια εποχή που η διεθνής χρηματοπιστωτική κρίση και τα δυσμενή αποτελέσματα της οικονομικής πολιτικής της Κυβέρνησης επιβάλλουν τη στήριξη των επιχειρήσεων που αποτελούν βασική υποδομή του κράτους και καθοριστικά εργαλεία για την τόνωση της οικονομίας και της περιφερειακής ανάπτυξης, η Κυβέρνηση της ΝΔ με την πολιτική που εφαρμόζει οδηγεί τα ΕΛΤΑ στη χρεοκοπία, την απαξίωση και τη διάλυση, με τελικό στόχο την εκποίησή τους.

Στο πλαίσιο αυτού του σχεδιασμού έχει περιορίσει και μάλιστα άναρχα το πανελλαδικό δίκτυο των ΕΛΤΑ. Η ποιότητα των υπηρεσιών είναι σε τέτοιο επίπεδο που έργο του Επιστολικού Ταχυδρομείου μεταφέρεται στις εταιρείες ταχυμεταφορών.

Σήμερα, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΤΤ το 7% του πληθυσμού της χώρας δεν έχει καθημερινή (5νθήμερη) πρόσβαση στο δίκτυο των ΕΛΤΑ ενώ στο 20% των πολιτών δεν παρέχεται η κατ’ οίκον διανομή.

Για την εξυπηρέτησή τους οι πολίτες αναγκάζονται να στρέφονται στις ιδιωτικές εταιρείες, καταβάλλοντας υπερδεκαπλάσιο τέλος σύμφωνα με στοιχεία της ΕΕΤΤ, για την παροχή υπηρεσιών ποιότητας Χ+1 που είναι βασική υποχρέωση του φορέα παροχής Καθολικών Υπηρεσιών, των ΕΛΤΑ.

Η απαξίωση, η διάλυση αλλά και η κατασυκοφάντηση των ΕΛΤΑ από την εφαρμοζόμενη πολιτική της Κυβέρνησης έχει ως αποτέλεσμα να διακινούν τα ΕΛΤΑ το 93% του όγκου της αλληλογραφίας, αλλά να εισπράττουν το 60% των εσόδων της Ταχυδρομικής αγοράς.

Αναλύοντας την διαχρονική έρευνα της Ταχυδρομικής Αγοράς της ΕΕΤΤ, γίνεται φανερό ότι η μείωση της αλληλογραφίας πρώτης προτεραιότητας από τον ΕΛΤΑ μεταφέρεται αυτούσια και με δεκαπλάσια τέλη στις ιδιωτικές εταιρίες Ταχυμεταφορών.

Αυτό δεν είναι φυσιολογική και αναμενόμενη εξέλιξη της αγοράς αλλά δώρο της Κυβέρνησης στις ιδιωτικές εταιρείες και σε «υποχρεώσεις» της.

Τα παραπάνω επιδεινώνονται από το γεγονός ότι η Κυβέρνηση δεν επιτρέπει προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στον ΕΛΤΑ. Αυτή τη στιγμή περισσότερες από 2500 οργανικές θέσεις είναι κενές και στο τέλος του χρόνου αναμένεται να αυξηθούν πολύ περισσότερο. Το χειρότερο απ’ όλα είναι ότι η Κυβέρνηση εκβιάζει ότι εάν αποφασιστούν προσλήψεις θα γίνουν με το Ν. 3429.

Οι εργαζόμενοι αντιδρούν και η συνταγματικότητα της Κυβερνητικής απόφασης θα κριθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας.

Με τέτοιες ελλείψεις προσωπικού είναι αναπόφευκτο να μην υπάρχει ποιότητα στην εξυπηρέτηση των πολιτών. Οι πολίτες δεν εξυπηρετούνται όχι μόνο στα μικρά και απομονωμένα νησιά και χωριά αλλά και σε αστικές περιοχές της Αττικής και Θεσσαλονίκης.

Η αναφορά του ΥΜΕ και η σύνδεση της εκποίησης των ΕΛΤΑ με την απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς, δείχνει τις πολιτικές συγχύσεις και νεοφιλελεύθερες κατευθύνσεις της πολιτικής της Κυβέρνησης.

Η 3η Ταχυδρομική Οδηγία διαχωρίζει ξεκάθαρα την απελευθέρωση της Ταχυδρομικής αγοράς από την Ιδιωτικοποίηση του Δημόσιου Ταχυδρομείου.

Η Οδηγία περιγράφει το περιεχόμενο των Καθολικών Υπηρεσιών και την ποιότητα (5νθήμερη διανομή και περισυλλογή) όπως και την υποχρέωση κάθε κράτους μέλους για τη διασφάλιση της παροχής και την κάλυψη του κόστους.

Η Κυβέρνηση σε τελείως αντίθετη κατεύθυνση, όχι μόνο δεν έχει λάβει απόφαση για κάλυψη του κόστους των Καθολικών Υπηρεσιών και του Πανελλαδικού Δικτύου αλλά έχει οδηγήσει τα ΕΛΤΑ σε οικονομικό αδιέξοδο. Οι οφειλές του κράτους για τη διακίνηση της Δημόσιας αλληλογραφίας και του Τύπου ξεπερνούν πλέον τα 70 εκατομμύρια Ευρώ, ενώ δεν έχει αποδώσει ακόμη ούτε τα ποσά της Εθνικής συμμετοχής στο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα επενδύσεων του ΕΛΤΑ μέσω του Γ ΚΠΣ.

Τα όποια οικονομικά διαθέσιμα των ΕΛΤΑ έχουν εξανεμισθεί και αναγκάζονται πλέον για να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους να δανείζονται με δυσβάστακτο επιτόκιο, πάνω από 6%.

Η Κυβέρνηση ετοιμάζεται να εκποιήσει τα ΕΛΤΑ, ενώ συγχρόνως τους αφαιρεί πόρους και έργο με αποκορύφωμα την προσπάθεια αρπαγής της διακίνησης των Διαβατηρίων για να ευνοήσει «κολλητούς» και φίλους.

Αρνείται πεισματικά να εντάξει στο ΕΣΠΑ επενδυτικό πρόγραμμα των ΕΛΤΑ που είναι προσανατολισμένο με δράσεις και επενδύσεις στην ενίσχυση της περιφερειακής ανάπτυξης.

Οι εργαζόμενοι στα Ελληνικά Ταχυδρομεία βρίσκονται σε απεργιακές κινητοποιήσεις για να αποτρέψουν το ξεπούλημα των ΕΛΤΑ.

Η Κυβέρνηση και ο αρμόδιος Υπουργός με πράξεις και παραλήψεις δείχνουν πλέον ότι αδιαφορούν για την προοπτική του Δημόσιου Ταχυδρομείου και για την ταχυδρομική εξυπηρέτηση των πολιτών.

Το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει την ανάπτυξη του Δημόσιου Ταχυδρομείου, με διασφάλιση της παροχής των Καθολικών Υπηρεσιών, την αναβάθμιση του πανελλαδικού του δικτύου, την ανάπτυξη ποιοτικών υπηρεσιών, τη βιωσιμότητα και την προσφορά του στην περιφερειακή ανάπτυξη του τόπου. Έχει έγκαιρα προτείνει έναν άλλο δρόμο.

Το ΠΑΣΟΚ υποστηρίζει τη διαφάνεια σε κάθε τομέα της λειτουργίας του κράτους.

Το ΠΑΣΟΚ είναι αντίθετο στην προσπάθεια εκποίησης του ομίλου ΕΛΤΑ. Υποστηρίζει τις στρατηγικές συνεργασίες με διεθνές ταχυδρομικό δίκτυο, με αναπτυξιακή στρατηγική, με διείσδυση στον ευρύτερο Μεσογειακό και Βαλκανικό χώρο, με βασικό στόχο την υποστήριξη της βιωσιμότητας των ΕΛΤΑ, τη διασφάλιση των Καθολικών Υπηρεσιών και την ταχυδρομική εξυπηρέτηση των πολιτών σε όλη την χώρα.

Ερωτάσθε, κ. Υπουργέ:

1. Γιατί η Κυβέρνηση δεν ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις της και δε συζητά με αίσθημα ευθύνης τα αιτήματα και τις προτάσεις των εργαζομένων, όπως έχουν διατυπωθεί από την Ομοσπονδία τους;
2. Για ποιους λόγους η Κυβέρνηση αποδέχεται τη σταδιακή επιδείνωση όλων των μεγεθών που αφορούν τη βιωσιμότητα, τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη των ΕΛ.ΤΑ.;
3. Γιατί μειώνεται το Πανελλαδικό δίκτυο των ΕΛΤΑ;
4. Πόσα νέα καταστήματα έχουν λειτουργήσει από το 2004 μέχρι σήμερα;
5. Τα παράπονα των πολιτών για την προβληματική τους ταχυδρομική εξυπηρέτηση δεν προβληματίζουν την Κυβέρνηση;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Τσιόκας Χάρης
Σκουλάς Γιάννης
Χριστοφιλοπούλου Εύη
Σηφουνάκης Νίκος

Δεν υπάρχουν σχόλια: