Αφήνω σκόπιμα ασχολίαστα όσα συμβαίνουν στις πολιτείες του αμερικανικού νότου. Τόσο η ροή της πληροφορίας, όσο και το "βάρος" των εικόνων πλακώνουν κάθε προσπάθειά μου να βάλω σε τάξη τις λέξεις. Να ομολογήσω τα ήδη γνωστά περί κοινωνικών και φυλετικών διακρίσεων, περί αλαζονείας του εκάστοτε δυνατού.
Ωστόσο, στις Η.Π.Α. ορισμένοι διαολεμένα προικισμένοι άνθρωποι βρίσκουν το χειρουργικό θάρρος και ψυχραιμία να μαθαίνουν διαρκώς από τις στριμόκωλες καταστάσεις. Και όσα δεινά σκόρπισε η Κατρίνα σε συνδυασμό με την ανθρώπινη "συνεισφορά" είναι, σαφώς, μια από αυτές...
Το Dart Center συγκεντρώνει ανταποκρίσεις, φωτογραφίες, συμβουλές και οδηγίες από δημοσιογράφους για δημοσιογράφους με στόχο την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων σχετικά με την κάλυψη καταστροφών και σκηνών βίας στο μέλλον. Η ρεαλιστική κάλυψη των γεγονότων, χωρίς την ηθική εκμετάλλευση των θυμάτων της καταστροφής, η πρόσβαση στην πληροφορία, η διαστάυρωση των πηγών, η αναζήτηση εναλλακτικών τρόπων ενημέρωσης σε συνθήκες εκτάκτων αναγκών είναι μερικά από τα βασικά ζητούμενα.
Στο site θα βρεις ονόματα από μεγάλα ειδησεογραφικά δίκτυα. Τα άρθρα διαθέτουν το πλεονέκτημα της άμεσης ανταπόκρισης από την πηγή της καταστροφής. Ο υπομονετικός αναγνώστης θα διαπιστώσει την προσπάθεια του ρεπόρτερ να παραμερίσει τα προσωπικά συναισθήματα οργής και λύπης.
Ξεχωρίζω το μήνυμα της ρεπόρτερ Natalie Pompilio, η οποία έχει καλύψει με τη 10χρονη δουλειά της πολλές "κρίσιμες καταστάσεις", ανάμεσά τους και τον πόλεμο στο Ιράκ. Δικαιούται λοιπόν τις όποιες συγκρίσεις και συμπεράσματα ανάμεσα στα όσα είδε στον πόλεμο και όσα βιώνει στον αμερικανικό νότο!
Δεν λείπουν όμως και οι συνεισφορές εξειδικευμένων επιστημόνων, όπως η έρευνα έρευνα του Fran Norris, σχετικά με τις ψυχολογικές συνέπειες τυφώνων και πλημμύρων.
Τέλος, αξίζει να δεις πως το Poynter Institute, ένα από τα πλέον διάσημα αμερικανικά Ινστιτούτα Δημοσιογραφίας (το Δ κεφαλαίο για την περίπτωση), προσφέρει απλόχερα και αριστοτεχνικά την πληροφορία σχετικά με τις συνέπειες του τυφώνα Κατρίνα.
Την επόμενη φορά που θα ακούσεις και δεις διαφήμιση για εγχώριο "εργαστήρι δημοσιογραφίας" με "καθηγητές" επισκέπτες φίρμες, ως επί το πλείστον, του γυαλιού, μην διστάσεις. Φτύσε άφοβα...
1 σχόλιο:
Καλά, μη νομίζεις ότι δίσταζα ιδιαίτερα... :)
Δημοσίευση σχολίου