Στο ισόγειο της Deutsche Welle, στο Βερολίνο, η κίνηση είναι διαρκής. Δημοσιογράφοι, τεχνικοί, εκφωνητές άνθρωποι των δημοσίων σχέσεων συχνάζουν σε μόνιμη βάση στο εστιατόριο "Neue Welle". Απολαμβάνω ένα καλομαγειρευμένο γεύμα ακούγοντας... Κότσιρα. Το μοντέρνα διακοσμημένο εστιατόριο λειτουργεί ένας Έλληνας.
"Ίσως για αυτό και το φαγητό να είναι τόσο νόστιμο", αστειεύται κατά το ήμισυ ο Armin, Γερμανός συνάδελφος.
Θέμα συζήτησης στα τριγύρω τραπέζια η εκστρατεία γερμανικών MME με θέμα "Du Bist Deutschland" και ύψους 30 εκατομμυρίων Ευρώ. Σκοπός να εμπνεύσει εθνική αυτοπεποίθηση σε ομολογουμένως δύσκολους καιρούς για τους Γερμανούς.
Χρειάζονται οι Γερμανοί ενέσεις τόνωσης του εθνικού τους φρονήματος; Κοιτάζω την ξανθιά κυρία, υπεύθυνη της απογευματινής ζώνης της Deutsce Welle καθώς υψώνει το ποτήρι με το λευκό κρασί.
"Δεν είναι τόσο το υπέρογκο ποσό, όσο το ότι ήρθε ξανά μια στιγμή στην ιστορία της χώρας κατά την οποία είμαστε ή αισθανόμαστε θλιμμένοι". Παρατηρώ τα γαλανά της μάτια να μικραίνουν σε ένα πρόσωπο το οποίο κοκκινίζει από θυμό και ντροπή...
Η επίμαχη φράση υπήρξε πάνω σε ένα προπαγανδιστικό πανό των Ναζί τη δεκαετία του 1930. Την ξεσκέπασε ο Stefan M?rz, ιστορικός και αρχειοθέτης. Γερμανοί bloggers έβαλαν φωτιά στα blogs για να πάρουν αργότερα τη σκυτάλη τα γερμανικά ΜΜΕ.
Οι Γερμανοί έχουν πέσει με τα μούτρα στην εξακρίβωση της αυθεντικότητας της εν λόγω φωτογραφίας. Η εταιρία διαφήμισης που είναι υπεύθυνη για το σύνθημα δηλώνει "αθώα".
"Για ορισμένα θέματα, όπως το ναζιστικό παρελθόν μας, αισθανόμαστε υπερβολικά ευαίσθητοι και ένοχοι. Συζητάμε τα πάντα που σχετίζονται με αυτή τη μαύρη περίοδο για τη χώρα και τον κόσμο", σχολιάζει ο Armin.
Αναλογίζομαι τα περί "Ελλάς, Ελλήνων Χριστιανών" τα οποία εκστομίζονται από "ιερά χείλη", για μαθητικές παρελάσεις κατάλοιπα της εποχής Μεταξά... Έξω από το "Neue Welle" πέφτει ένα ψιλόβροχο που συν-θλίβει και την δική μου καρδιά...
Περισσότερα στην Deutsce Welle με θέμα: Nazi Photo Trips Up Confidence Campaign
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου