Τετάρτη, Μαρτίου 14, 2007

Τραγική η οικονομική κατάσταση των σχολείων

Τραγική. Αυτή είναι η λέξη, η μόνη λέξη που ταιριάζει στην οικονομική κατάσταση των σχολείων στις μέρες μας. Τα χρήματα που διοχετεύει το υπουργείο Οικονομικών στο υπουργείο Παιδείας έχουν στερέψει εδώ και καιρό. Βλέπεις τα κονδύλια από τα προγράμματα της Ευρωπαϊκής Ένωσης έλαβαν τέλος... Το ελληνικό κράτος έχει άλλες προτεραιότητες...

Σήμερα ένας ακόμη σκληρός δίσκος του εργαστηρίου βγήκε εκτός λειτουργίας μετά από 5 έτη. Πόσο κοστίζει ένας σκληρός δίσκος 80GB; Όχι περισσότερο από 50 Ευρώ. Κι όμως, ένα σχολείο είναι δυνατό να μην μπορεί να διαθέσει ούτε καν αυτό το ποσό. Το ταμείο μπορεί να μην είναι μείον ακριβώς, όμως προτεραιότητα έχει η πληρωμή της καθαρίστριας και της θέρμανσης. Και κάπου εκεί τα χρήματα τελειώνουν. Η Πληροφορική μπορεί να περιμένει...

Που να βρεις το δίκιο σου;

Οι υπεύθυνοι Πληροφορικής και Νέων Τεχνολογιών των Διευθύνσεων Εκπαίδευσης διαβεβαιώνουν ότι τα 3 τελευταία χρόνια έχουν πολλές φορές ζητήσει εγγράφως από τις υπηρεσίες του υπουργείου Παιδείας την ανανέωση των υπαρχόντων εργαστηρίων Πληροφορικής στα σχολεία. Όπως και τη δημιουργία καινούργιων εργαστηρίων σε όσα σχολεία δεν διαθέτουν εργαστήρια (ναι, υπάρχουν πολλά τέτοια). Η απάντηση είναι σύντομη: "Δεν μας δίνουν χρήματα από το υπουργείο Οικονομικών".

Πώς να λειτουργήσει λοιπόν ένα εργαστήριο Πληροφορικής σε ένα σχολείο; Με τι μέσα; Με τι όρεξη να δώσεις όσα οφείλεις να δώσεις στους μαθητές σου; Για ποια Κοινωνία της Πληροφορίας μας παραμυθιάζουν; Σε ποιους νομίζουν ότι απευθύνονται;

Προς ποια κατεύθυνση οδηγούν την εκπαίδευση αυτοί που σήμερα έτυχε να ορίζουν τις τύχες της αυριανής γενιάς; Γιατί δεν οργιζόμαστε για αυτά, μόνο μένουμε αμέτοχοι σε ένα καλά οργανωμένο παιχνίδι σε βάρος των πολλών και των μη κατεχόντων;

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Κατά τα άλλα αυτό που εμποδίζει τους μαθητές και τους φοιτητές να μορφωθούν είναι οι καταλήψεις και οποιεσδήποτε κινητοποιήσεις

. είπε...

για να μην αναφέρουμε το ότι δεν υπάρχουν χ΄ρηματα ούτε καν για τα απαιτούμενα χαρτικά, βιβλία, εισιτήρια για πολιτιστικές εκδηλώσεις κτλ.

αλλαγές στην παιδεία χωρίς τα υλικά που χρειάζονται όμως, πώς να γίνουν;

ρητορικό το ερώτημα.

Thodoris είπε...

Εγώ που χρειάζομαι για το δικό μου εργαστήριο μια μητρική και κάνα δυο μνήμες, που όντας δυσεύρετες (οι Η/Υ είναι του 2001) είναι και πανάκριβες;;; Δεν ξέρω αν έμαθες, αλλά οι καθαρίστριες που έγιναν μόνιμες μέσω ΑΣΕΠ (με συμβάσεις αορίστου χρόνου) θα παίρνουν το μισθό τους από τις σχολικές επιτροπές!!! Περίμενε μετά εσύ να αγοράσεις ανταλλακτικά...

θοδωρής είπε...

Παιδιά το σχέδιο είναι οργανωμένο, εδώ και χρόνια: όσοι δεν έχουν μπορούν να πάνε να πνιγούν.

Δεν ενδιαφέρονται για την πρόοδο της κοινωνίας. Δεν υπάρχει κοινό όραμα.

Τα ίδια θα σου πει αν ακούσεις εργαζόμενο στα νοσοκομεία. Όπου υπάρχει δημόσιο συμφέρον τα πράγματα δεν πάνε καλά δυστυχώς...

Είναι απλό και όσοι δεν καταλαβαίνουν ή ηλίθιοι είναι, ή το παίζουν ηλίθιοι.