Ξέρω, οι περισσότεροι (-ες) με blogs δεν έχετε ούτε καν παιδί σε λίκνο. Ούτε λόγος να γίνεται για γυμνασιόπαιδα και λυκειόπαιδα. Για ρίξτε όμως μια ματιά στα παρακάτω:
1) Η Μαριέττα αυξάνει τις ώρες διδασκαλίας των Αρχαίων Ελληνικών κατά 2 σε εβδομαδιαία βάση. Δεν ξέρω αν το πρόβλημα των μαθητών μας ήταν αυτό, το ότι δηλαδή δεν τα καταφέρνουν σε μια γλώσσα που έχει πεθάνει, αλλά το ζουμί είναι αλλού. Προκειμένου να ισοσκελιστεί το πρόγραμμα στο σχολείο, κρατηθείτε, μειώθηκαν κατά 1 ώρα διδασκαλίας οι ξένες γλώσσες των Γερμανικών και Γαλλικών. Οι συνάδελφοι των ειδικοτήτων αυτών σιχτιρίζουν...
Διάβασε και το ιδιαίτερα ενδιαφέρον άρθρο "Τα αρχαία Ελληνικά στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση - μύθος και πραγματικότητα" του καταξιωμένου φιλολόγου και ερευνητή Χρήστου Κάτσικα.
2) Θαυμάζω το έργο της Τερέζας Γιακουμάτου, συνδημιουργού του netschoolbook.gr. Και ψυχή του www.e-yliko.gr, δικτυακό τόπο με προτάσεις διδασκαλίας, υποστηρικτικό υλικό, άρθρα και κείμενα παιδαγωγικού προβληματισμού καθώς και δικτυακές διευθύνσεις με σκοπό την παιδαγωγική τους αξιοποίηση.
Σε πρόσφατο άρθρο της με τίτλο "Τσαλαβουτώντας στις λάσπες του διαδικτύου", κατηγορεί συναδέλφους για άδικη επίθεση. Αξίζει να το διαβάσεις για να ξανα-διαπιστώσεις ότι τα επιτεύγματα και στο χώρο της εκπαίδευσης στην Ελλάδα αναλαμβάνουν "πατριώτες". Τους οποίους κατόπιν λοιδωρούμε ασύστολα.
3) Φίλος που συμμετείχε στις εξετάσεις ΑΣΕΠ στο μάθημα της Πληροφορικής τραβούσε τα μαλλιά του με τα θέματα. Αν έχεις σπουδάσει Πληροφορική ή είσαι φίλος της επιστήμης, τότε διάβασε μια σχετική μαρτυρία. Τι σχέση μπορούν να έχουν αυτά τα θέματα με όσα διδάσκουμε στο σχολείο στο μάθημα της Πληροφορικής;
Ίσως βρούμε την απάντηση στον "Επιτάφιο". Του Περικλέως, βεβαίως βεβαίως...
8 σχόλια:
Ωστε τον Επιτάφιο θα βάλουν.
Πολύ ταιριαστό.
Για την οριστική και αμετάκλιτη κηδεία της παιδείας στην Ελλάδα που έντεχνα προετοίμαζαν οι ηγεσίες του Υπουργείου Παιδείας τόσα χρόνια τώρα και που με περίσσεια χαρά αποτελειώνει η τωρινή.
το προβλημα θοδωρη ειναι οτι ανθρωποι ασχετοι αναλαμβανουν το εργο της εκπαιδευσης στην Ελλαδα. Και καλα η κ.Γιαννακου ειναι φαινεται σοβαρο ατομο. Αλλα ο καθε υπαληλακος που καθοριζει τις εξετασεις του ΑΣΕΠ τι περιμενετε να ξερει?
Καθε φορα που βλεπω εξετασεις "οικονομικων" απο δημοσιο φορεα φριττω! Αυτα ειναι τοσο οικονομικα, οσο η Βανδη ειναι καλη τραγουδιστρια...
για τα αρχαια ειδικα εχουμε στην Ελλαδα το βαρος στις πλατες μας να μαθαινουμε ενα σωρο αχρηστα πραγματα. Φαινεται δεν εχουμε καταλαβει οτι η μαγκια των Αρχαιων Ελληνων δεν ειναι η ιστορια τους ουτε η γλωσσα τους. Ειναι το οτι ηταν οι πιο προχωρημενοι επιστημονικα στην εποχη τους, κατι που εμεις ουτε για αστειο δεν μπορουμε να ισχυριστουμε. Η εποχη μας δεν θελει αρχαια, αυτο ειναι μονο για χομπιστες. Η εποχη μας θελει μαθηματικα, πληροφορικη, φυσικη. Επιστημες στις οποιες πασχουμε τραγικα...
Φαινεται δεν εχουμε καταλαβει οτι η μαγκια των Αρχαιων Ελληνων δεν ειναι η ιστορια τους ουτε η γλωσσα τους. Ειναι το οτι ηταν οι πιο προχωρημενοι επιστημονικα στην εποχη τους, κατι που εμεις ουτε για αστειο δεν μπορουμε να ισχυριστουμε. Η εποχη μας δεν θελει αρχαια, αυτο ειναι μονο για χομπιστες. Η εποχη μας θελει μαθηματικα, πληροφορικη, φυσικη. Επιστημες στις οποιες πασχουμε τραγικα...
Για μιά φορά, συμφωνώ μαζί σου, εξαιρετική η διατύπωση (εκτός απ' το remark για τους χομπίστες :-p). Αναγνωρίζω την ανεκτίμητη αξία της σφαιρικής εκπαίδευσης και γι' αυτό σε καμία περίπτωση δεν θα ήθελα να εξοβελιστούν τ' αρχαία απ' το πρόγραμμα διδασκαλίας των θετικών κατευθύνσεων (ως generalist, θα ήθελα μάλιστα να είχα διδαχθεί περισσότερη ευρωπαϊκή ιστορία και παγκόσμια λογοτεχνία), αλλά δε γίνεται ο πάσα ένας υπουργός να παίζει την εθνικοκεντρική κολοκυθιά σε βάρος των στρατηγικών δεξιοτήτων που είναι απαραίτητες για την πρόοδο της χώρας.
Ναι, εννοώ και τις γλώσσες' πριν 20 χρόνια, ήταν μαγκιά που είχαμε τόσους πολλούς αγγλομαθείς, σήμερα είναι τραγικό στην Ευρώπη των 11 επίσημων γλώσσών να περικόπτονται ώρες απ' τα γαλλικά και γερμανικά για οποιοδήποτε λόγο (όπερ σημαίνει λιγότερες θέσεις εργασίας στις υπηρεσίες της ΕΕ και συνεπώς μειωμένη δυνατότητα συμμετοχής στη λήψη αποφάσεων, λιγότερες θέσεις εργασίας σε γαλλόφωνες και γερμανόφωνες επιχειρήσεις, λιγότερη απορρόφηση τουρισμού, περισσότερη απομόνωση στο μέλλον). Όπισθεν ολοταχώς! Κάτι τέτοια είναι που βλέπω και μου' ρχεται να φωνάξω "σταματήστε την Ελλάδα να κατέβω"...
ΥΓ: (Αν και δε μ' αρέσει να παραθέτω links προς το blog μου), κάτι σχετικό...
Τι σχέση μπορούν να έχουν αυτά τα θέματα με όσα διδάσκουμε στο σχολείο στο μάθημα της Πληροφορικής;
Συγγνώμη αλλά είναι πιο λογικό να γίνεσαι καθηγητής πληροφορικής με ερωτήσεις τύπου: το ποντίκι είναι συσκευή εισόδου και τι σημαίνει ίντερνετ;; Αυτά τα ρωτάς σε παιδάκια της δευτέρας γυμνασίου.
Μάλλον δεν ξέρεις αρχαία ελληνικά-αλλιώς δεν θα τα θεωρούσες άχρηστα!
Η γνώμη σου έχει σχέση με τα Αρχαία ελληνικά ή με την Γιαννάκου?
Και καλα η κ.Γιαννακου ειναι φαινεται σοβαρο ατομο.
Χα!
α) Είναι κολλητή του Χριστόδουλου και φιλικά διακείμενη προς τη Χρυσοπηγή.
β) Ο #2 της είναι κορυφαίος αρχαιογκαγκά.
γ) Είναι κατά της αποποινικοποίησης.
"ως generalist, θα ήθελα μάλιστα να είχα διδαχθεί περισσότερη ευρωπαϊκή ιστορία και παγκόσμια λογοτεχνία"
καλα αυτο κιαν ειναι σωστο. Καθομαστε και διαβαζουμε στο σχολειο τα χειροτερα της ελληνικης λογοτεχνιας και υπαρχουν Ελληνες που δεν ξερουν τον Σαλιντζερ, τον Τζ.Τζοϋς, τον Αρθουρ Μιλλερ, τον Σαλμαν Ρουσντι...
Να μην πω οτι δεν εχουν ΙΔΕΑ απο ευρωπαϊκη ιστορια μεταξυ 1453-1821.
Κοιτα να δεις. Το σχολειο δεν μπορει να σου μαθει τα παντα. Μπορει να δωσει τα ερεθισματα, την επιλογη, τις βασεις για να ασχοληθεις (στο μελλον) με κατι μαλλον αχρηστο αλλα ωραιο, οπως τα αρχαια ή η περιεργη λογοτεχνια. Αλλα αυτο δεν μπορει να ειναι εις βαρος των ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΝ γνωσεων στις επιστημες. Το μελλον της χωρας μας εξαρταται απο τον αριθμο των ατομων που ειναι καλοι στα μαθηματικα, φυσικη, χημεια, πληροφορικη. ΟΧΙ στα αρχαια...
J95 εγω την ειχα δει καποτε να μιλαει περι πανεπιστημιων κτλ και μου ειχε φανει λογικη πραγματιστρια. Ισως κανω λαθος βεβαια...
Νομιζω παντως στο θεμα με τις ταυτοτητες ηταν υπερ της μη-αναγραφης.
SG, έχεις δίκιο. Η Μαριέττα ήταν κατά της αναγραφής του θρησκέυματος στις ταυτότητες. Εξού και η παλαιότερή της "κόντρα" με Χριστόδουλο & ΣΙΑ Ο.Ε.
Δημοσίευση σχολίου