Η ¶νοιξη της Ευρώπης είναι μια σειρά δραστηριοτήτων για μαθητές και εκπαιδευτικούς της Ευρώπης. Σκοπός του προγράμματος είναι, πέρα από την προώθηση της ιδέας της Ευρώπης, η συμμετοχή και συνεργασία μαθητών σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Ως εκπαιδευτικός είχα συμεμτάσχει στο πρόγραμμα 2 χρόνια πριν με τάξεις του Τεχνικού Επαγγελματικού Εκπαιδευτηρίου Κασσάνδρας. Προσπαθώντας να φέρουμε κοντά τις διαφορετικές κουλτούρες των παιδιών, αποφασίσαμε τότε να γράψουμε συνταγές μαγειρικής από τις χώρες καταγωγής των μαθητών: Ελλάδα, Αλβανία, Ρωσία, Γεωργία, Ουκρανία και άλλες. Τα παιδιά έψαξαν στο Internet, ρώτησαν συγγενείς και φίλους.
Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό. Σε λίγο καιρό είχα στις τάξεις, πέρα από τους καλύτερους νεαρούς "ρεπόρτερ", ένα κλίμα συνεργασίας και κατανόησης. Γιατί έγινε αντιληπτό ότι αυτά που μας ενώνουν είναι πολύ περισσότερα από όσα μας βάζουν να μας χωρίζουν. Πολλά παιδιά άρχισαν να διαπιστώνουν όσα οι μεγάλοι αρνούνται να παραδεχθούν: ότι σύνορα και στην μαγειρική δεν υπάρχουν. Πολλά φαγητά μαγειρεύονται εξίσου νόστιμα και σε χώρες γειτονικές. Κι ότι "εθνικά φαγητά" δεν υπάρχουν.
Στο μεταξύ οι συνταγές "ανέβαιναν" στο Internet και ανταλλάσσαμε emails με σχολεία από την Ευρώπη τα οποία ενδιαφέρονταν για τη δουλειά μας. Τους στέλναμε συνταγές, μας έστελναν τις δικές τους. Κανονικό μελίσσι...
Την ημέρα που γιορταζόταν και επίσημα η Ημέρα της ¶νοιξης, φέραμε μαγειρικά σκεύη και έτοιμα μαγειρευμένα φαγητά από τα σπίτια των παιδιών. Προσκαλέσαμε τον διευθυντή και άλλους καθηγητές. Προβάλαμε με PowerPoint τη δουλειά μας και μετά δοκιμάσαμε τα εδέσματα.
Για φέτος θεωρώ απίθανη τη συμμετοχή μου στο πρόγραμμα, παρά τις ενδιαφέρουσες δραστηριότητες. Κύρια γιατί το μάθημα της Πληροφορικής είναι μονόωρο στα Γυμνάσια (!) και επειδή κανένας συνάδελφος δεν είναι πρόθυμος να συμμετάσχει. Απαιτείται η γνώση Αγγλικών ή Γαλλικών ή Γερμανικών και, φυσικά, χρήσης νέων τεχνολογιών, δηλαδή χρήση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και ενός φυλλομετρητή. Πυρηνική φυσική, δηλαδή!
Πέρα από την προσωπική ευθύνη, νομίζω ότι το ίδιο το σύστημα δεν ενθαρρύνει τη διαθεματική συνεργασία των εκπαιδευτικών. Ποτέ, είτε ως μαθητές, είτε ως εκπαιδευτικοί δεν μάθαμε να συνεργαζόμαστε, να συμμετέχουμε σε ομαδικά έργα, να συν-διαλεγόμαστε, να συν-αποφασίζουμε.
Όχι ότι δεν υπάρχουν εξαιρέσεις. Είναι όμως τόσο λίγες...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου