Με παίρνει στο τηλέφωνο φίλη, μάνα με το καμάρι της στη Β' τάξη του Γυμνασίου. Τι πρέπει, ρωτάει, να μαθαίνει το παιδί στη Β' τάξη στο μάθημα της Πληροφορικής; Διαχείριση φακέλων και αρχείων, βοήθεια στο Λειτουργικό Σύστημα, Λογιστικά Φύλλα με βασικές πράξεις και συναρτήσεις και γραφήματα, Βάσεις Δεδομένων και κάποιο σχετικό πρόγραμμα. Ως επί το πλείστον στα εργαστήρια είναι εγκατεστημένο το λειτουργικό της Microsoft και οι αντίστοιχες εφαρμογές γραφείου της εταιρείας, βλέπε MS-Word, MS-Excel, MS-PowerPoint και MS-Access.
Ε, ναι, η φίλη μένει με το ακουστικό στο χέρι. Η κόρη της σε κάθε μάθημα "αναγκάζεται" από τον καθηγητή της να... ζωγραφίζει στον υπολογιστή. Κάτι που συμπεριλαμβάνεται μεν ως ένα τμήμα της ύλης της Α' Γυμνασίου προκειμένου ο μαθητής να εξοικειωθεί με το ποντίκι, με τις παλέτες των χρωμάτων και σχημάτων. Και σίγουρα όχι για να "αράζει στα κιλά του" ο κάθε καθηγητής Πληροφορικής...
Έχω εξαντλήσει όσα είχαμε να κάνουμε με τους μαθητές στα δυο προηγούμενα τρίμηνα: από την ιστορία των υπολογιστών, την διαχείριση φακέλων και αρχείων, την χρήση του προγράμαμτος ζωγραφικής, μέχρι και την επεξεργασία κειμένου για την Α' Γυμνασίου, την γνωριμία με τις περιφερειακές συσκευές, τα Λογιστικά Φύλλα και τις Βάσεις Δεδομένων για τη Β' Γυμνασίου. Με φωτοτυπίες επεξηγηματικών σημειώσεων και ασκήσεων στο εργαστήριο, με διαγωνίσματα που κατεβάζουν από το site μου.
Σε αυτό το τρίτο τρίμηνο οι μαθητές/μαθήτριες αφήνονται ελεύθεροι να επιλέξουν ένα θέμα της αρεσκείας τους και να το διερευνήσουν. Να αναποδογυρίσουν εγκυκλοπαίδειες, περιοδικά, εφημερίδες και βιβλία, το Internet. Να ρωτήσουν γονείς, αδέλφια, καθηγητές και φίλους. Να σαρώσουν φωτογραφίες, να χρησιμοποιήσουν ψηφιακή κάμερα, να τραβήξουν βιντεάκια. Κι όλα να "δέσουν" σε ένα τελικό ψηφιακό προϊόν.
Ενθαρρύνω τους μαθητές να συνεργαστούν. Για να μάθουν να επικοινωνούν, να αναρωτιούνται από κοινού, να μάθουν την έννοια της διαφωνίας και του συμβιβασμού.
Οι μαθητές οφείλουν να αναφέρουν τις πηγές των εργασιών τους. Μαθαίνουν να εντοπίζουν τον αρθρογράφο, την έκδοση και την ημερομηνία έκδοσης ενός άρθρου, τις υποχρεώσεις τους απέναντι στον πνευματικό δημιουργό και τα πνευματικά του δικαιώματα.
Τέλος, οι μαθητές θα παρουσιάσουν τις εργασίες τους στην τάξη. Θα δείξουν τι κατάφεραν και τι όχι, θα συζητήσουν για το αν ευχαριστήθηκαν την εργασία, για το αν συνάντησαν δυσκολίες. Αξιολογούν την δουλειά τους και μαζί τη δική μου δουλειά. Επίσης σημαντικό για την τάξη κι εμένα.
Συνεχίζω να μιλάω με τη φίλη στο τηλέφωνο καταλήγοντας ότι η τάξη οφείλει να μην εμπεριέχει καταναγκασμό, ότι οφείλουμε να μεταλαμπαδεύουμε την γνώση με μεράκι και φαντασία, με όρεξη για απομάκρυνση από τα στεγανά του συστήματος τα οποία ουδέποτε θα πάψουν να υπάρχουν. Ότι τα παιδιά εκπλήσσουν πάντα πολύ ευχάριστα με τη φαντασία και τη δημιουργικότητά τους.
Ε, ναι, οι νέες τεχνολογίες είναι απλά τα εργαλεία για να βάλουμε τα μυαλά μας σε μονοπάτια που βγάζουν πολύ μακρύτερα από εκείνα του πρόγραμματος της ζωγραφικής...
3 σχόλια:
Εμένα η αδερφή μου στην Α' Λυκείου και το μόνο που κάνουν είναι λίγο word και μετά τους αφήνει η "καθηγήτρια" να σερφάρουν ελεύθερα στο διαδίκτυο, τι σερφάρουν δηλαδή, μόνο τσατ κάνουν όλα τα παιδιά και δεν ελέγχονται καθόλου.
ειδικά το συγκεκριμένο μάθημα υπολειτουργεί στο λύκειο που πηγαίνει ο μεγάλος γιος μου. πολλές φορές παραπονιέται για την αδιαφορία του καθηγητή του μέχρι που κάποια στιγμή πήρε από το σπίτι το premier manager, ένα παιχνίδι, το εγκατέστησε στον υπολογιστή του σχολείου και κάθε που έχουν μάθημα αυτός παίζει.
πείτε μου Θοδωρή πώς μπορώ εγώ σαν μητέρα να παραπονεθώ?
τι κατά την γνώμη σας μπορώ να κάνω?
μάλλον τπτ ναι?
καλημέρες εύχομαι
Συνηθως μαριω και γιαννη αυτα τα κανουν καθηγητες πληροφορικης που εχουν σπουδασει αλλη ειδικοτητα οπως μαθηματικοι, φυσικοι κλπ και για να διοριστουν καποτε παρακολουθησαν 6 μηνες πληροφορικη στη ΣΕΛΕΤΕ (νομιζω). Διοριστηκαν τελικα ως πληροφορικοι γιατι δεν υπηρχε ακομη αυτη η ειδικοτητα.Οποτε καταλαβαινεται τι παιζει.
Δημοσίευση σχολίου