Τετάρτη, Σεπτεμβρίου 13, 2006

Εμπλοκή με την ημερομηνία και τη διαφάνεια του διαγωνισμού για τους εκπαιδευτικούς

Στο άρθρο του στα ΝΕΑ ο Χρήστος Κάτσικας γράφει ότι:
"άγνωστη παραμένει, ακόμη, η ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού εκπαιδευτικών (ΑΣΕΠ), ενώ ήδη χιλιάδες εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε αναμονή, καθώς καλούνται να υποβάλουν αίτηση συμμετοχής μέχρι τις 29 Σεπτεμβρίου".
Και πιο κάτω:
"Ωστόσο την ίδια στιγμή σε αναβρασμό βρίσκονται χιλιάδες πτυχιούχοι τμημάτων Πληροφορικής ΑΕΙ-ΤΕΙ, καθώς η ειδικότητά τους δεν περιλαμβάνεται στον προσεχή διαγωνισμό. Οι φορείς ΕΠΕ και ΣΤΕΜΠ, που εκπροσωπούν τους αποφοίτους Πληροφορικής του πανεπιστημιακού και τεχνολογικού τομέα, αντίστοιχα, της Ανώτατης Εκπαίδευσης με υπόμνημα προς το ΥΠΕΠΘ ζητούν να εξηγηθεί «πώς είναι δυνατόν να μην προκηρυχθεί για καθηγητές Πληροφορικής καμία θέση για τα επόμενα δύο έτη στη δημόσια εκπαίδευση» και επισημαίνουν ότι «το ΥΠΕΠΘ πρέπει άμεσα να προσδιορίσει τα πραγματικά κενά σε θέσεις καθηγητών Πληροφορικής και να προκηρυχθούν ανάλογα οι θέσεις για τον επικείμενο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ»".
Συμφωνώ στα περί διαφάνειας και την ενόχληση που προκαλεί η παρατεταμένη αναμονή των υποψηφίων. Ωστόσο, από την εμπειρία μου βλέπω ότι όχι μόνον δεν υπάρχουν κενά για καθηγητές Πληροφορικής, αλλά υπάρχουν πολλοί πλεονάζοντες καθηγητές οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί προσωρινά σε σχολεία και περιμένουν να καλύψουν όποια κενά προκύψουν.

Το αίτημα για τον προσδιορισμό των κενών είναι κατανοητό. Αλλά η φύση της δουλειάς μας προκαλεί διαρκείς ανακατατάξεις προσωπικού στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς. Νομίζω ότι στο υπουργείο έχουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για να γνωρίζουν τόσο τα κενά, όσο και τα πλεονάσματα. Αν μην τι άλλο έχουνε βγει τα ματάκια μας να στέλνουμε δεδομένα από τα σχολεία! Θέλω να πιστεύω ότι η απόφαση να μην συμμετέχουν απόφοιτοι τμημάτων Πληροφορικής στο διαγωνισμό του ΑΣΕΠ έχει βάση.

Ωστόσο η ηγεσία του υπουργείου οφείλει μια ξεκάθαρη απάντηση. ¶λλο η εξήγηση, άλλο η δέσμευση. Κι από τη μεριά τους οι φορείς των πτυχιούχων οφείλουν να διεκδικούν μεν, αλλά και να αξιολογούν τις εκπαιδευτικές ανάγκες του κλάδου. Οι παραπάνω δυο προϋποθέσεις μπορούν να βγάλουν και τις δυο πλευρές από το κλίμα καχυποψίας και μιζέρειας.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Κι εγώ συνάδελφος είμαι(φιλόλογος), αλλά αυτό το ιδεολόγημα με τους πλεονάζοντες κάθε χρονιά με τρελαίνει. Το Υπουργείο, εν έτει 2006, ενώ έχει στη διάθεσή του χιλιάδες πτυχιούχους διορισμένους, αναπληρωτές, ωρομίσθιους και κυρίως αδιόριστους(θέσει και δυνάμει δηλαδή εκπαιδευτικούς), επιμένει σε τάξεις με μέγιστο αριθμό 30 μαθητών στη β΄βάθμια εκπαίδευση, ανεξαρτήτως ηλικίας και αντικειμένου -γνωρίζω μάλιστα και περιπτώσεις όπου το όριο αυτό ξεπεράστηκε. Γίνεται σήμερα -και το τονίζω το "σήμερα" γιατί μπορεί κάποιοι να βγουν και να μιλήσουν για τάξεις με 40 και 50 μαθητές προ δεκαετιών- σωστό μάθημα, πόσο μάλλον εργαστηριακό, όπως είναι η πληροφορική, με τόσους μαθητές ανά τμήμα; Ας προχωρήσει το Υπουργείο επιτέλους σε μείωση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα σε 25 ή σε 22 ή σε 20 (όπου αυτό είναι δυνατόν τουλάχιστον) και μετά ας έρθουν να μιλήσουν για πλεονάζοντες ή -ακόμα πιο αισχρά και χυδαία- για υπεράριθμους...
Στα πιο συντεχνιακά τώρα, μπορεί κανείς να ισχυρισθεί ότι καλώς το ΥΠΕΠΘ δεν προκήρυξε ούτε μια θέση για καθηγητή πληροφορικής στον επικείμενο ΑΣΕΠ, μόνο αν πιστεύει ότι πραγματικά στα επόμενα δύο χρόνια δεν θα δημιουργηθεί ούτε ένα κενό για καθηγητή πληροφορικής στην εκπαίδευση. Σε διαφορετική περίπτωση, εύλογα θα αναρωτηθεί τόσο αυτός όσο και κάθε άμεσα ενδιαφερόμενος πώς θα καλυφθούν τα όποια κενά θα δημιουργηθούν...