Στο σπίτι του ξαδέλφου μου, προγραμματιστή υπολογιστών. Η μεγάλη του κόρη, μαθήτρια της Γ' Λυκείου, θέλει να συζητήσουμε για το μάθημα της Τεχνολογικής Κατεύθυνσης "Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον", με μια λέξη προγραμματισμός. Δεν καταλαβαίνει τίποτα, λέει. Κι ο ξάδελφος δεν προλαβαίνει, πνίγεται. Εξάλλου ποτέ δεν κατάφερε να διδάξει προγραμματισμό στα ίδια του τα παιδιά.
ΟΚ. Τι κάνετε στο σχολείο; Τίποτα, μου απαντά. Δηλαδή; Τίποτα. Μπαίνει στην τάξη, γράφει διαρκώς στον πίνακα, από κάτω γίνεται χαμός, αεροπλανάκια κλπ. Κι αυτός; Ε, αυτός μετά κάθεται στην έδρα και περιμένει να κτυπήσει το κουδούνι.
Ξύνω το κεφάλι μου. Αν δεν ήξερα καλά τη Σοφία απλά θα αποτέλειωνα τον καφέ και θα έφευγα ευγενικά. Ωστόσο πρόκειται για πολύ φιλότιμο και ειλικρινές παιδί.
Καλά ρε παιδάκι μου, δεν σας παραδίδει μάθημα; Παραδίδει, αλλά κανείς δεν κάνει ησυχία. Δεν σας λέει να σωπάσετε; Λέει, αλλά μετά σωπαίνει και κάθεται στην έδρα. Δεν σας μοιράζει φωτοτυπίες, ασκήσεις; Όχι.
Κι αναρωτιέμαι αν αυτός ο άνθρωπος, ο οποίος διδάσκει σε παιδιά τα οποία θα εξεταστούν πανελλαδικά στο μάθημά του, κοιμάται ήσυχος. Και πέρα από το καθαρά συνειδησιακό ζήτημα, αυτός ο διευθυντής στο σχολείο δεν έχει πάρει πρέφα τι παίζεται; Γιατί αφήνει να συνεχίζεται μια απαράδεκτη κατάσταση;
Διαμαρτυρηθήκατε στο διευθυντή σας; Ναι, αλλά μας είπε ότι πρέπει να κάνουμε ησυχία και μας έδιωξε.
Πριν δυο χρόνια μια πρώτη ξαδέλφη μου αντιμετώπισε το ίδιο πρόβλημα στο δικό της σχολείο. Σε ενός συναδέλφου το σχολείο υπάρχει καθηγήτρια η οποία έχει σοβαρό πρόβλημα κακοσμίας το οποίο προέρχεται από το "χόμπυ" της να μαζεύει σκουπίδια. Η βρώμα στην τάξη της είναι ανυπόφορη. Τα πιτσιρίκια πετάξανε στην ώρα της μπουκαλάκια με φτηνό άρωμα. Και σε αυτήν την περίπτωση ο διευθυντής δεν "μπορεί να κάνει τίποτα".
Γυρνάω το ρολόι προς τα πίσω. Ο μαθηματικός μας στην Γ' Λυκείου, ο λεγόμενος "Κουβάς" ερχόταν πάνω από το θρανίο μας και μάς εκμυστηρευτόταν τρόπους για να μας μετατρέψει σε υγρά. Ειλικρινά.
Στους τόσους πολλούς άξιους συναδέλφους εκπαιδευτικούς τυχαίνουν κάποιες περιπτωσάκλες. Γιατί ωστόσο το σύστημα, δηλαδή εμείς οι υπόλοιποι, γονείς, μαθητές, συνάδελφοι, προϊστάμενοι τους αφήνουμε να αφήνουν το αποτύπωμά τους στα παιδιά μας;
1 σχόλιο:
Συμφωνώ με τον Γιάννη και υπερθεματίζω:
Σε αυτές τις περιπτώσεις αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να καταγγείλεις τον καθηγητή στην διεύθυνση δευτεροβάθμιας (δεν πιστεύω να θεωρείς ότι μπορεί να γίνει κάτι για την κατάσταση με κουβέντα και νουθεσίες, όχι ότι γίνονται κι αυτά βέβαια από τους διευθυντές και τους προϊστάμενους), να γίνει έρευνα και αν αποδειχτεί (ζήσε Μάη μου να φας τριφύλλι) ότι ο καθηγητής δεν ανταποκρίνεται στα καθήκοντά του, να απολυθεί. Αν όμως όντως αποδειχτεί, εσύ είσαι έτοιμος να πάρεις την ευθύνη να χάσει ένας άνθρωπος την δουλειά του; (μετά από μια απόλυση από το δημόσιο και σε μία κάποια ηλικία, φαντάζομαι οι επαγγελματικές του προοπτικές δεν θα είναι και πολύ λαμπρές).
Εγώ λυπάμαι που το λέω, αλλά δεν θα ήμουν.
ΥΓ: μια λύση βέβαια θα ήταν να μεταφερθεί σε ένα γραφείο, όπου θα συνεχίσει να είναι ένας αργόσχολος, αλλά τουλάχιστον δεν θα είναι ένας αργόσχολος μέσα στην τάξη.
Δημοσίευση σχολίου