Τετάρτη, Οκτωβρίου 18, 2006

Ζητείται αποτελεσματικότερη πίεση των εκπαιδευτικών

Στο σημείωμα "Διδασκαλία περί διδασκάλων" στο Ιστολόγιο γίνεται αναφορά σε μια ευφάνταστη εναλλακτική μορφή πίεσης την οποία προτείνει ο Γιάννης Πατίλης στην εφημερίδα Αυγή. Αλλά και τα υπόλοιπα που γράφει ο συνάδελφος με βρίσκουν απόλυτα σύμφωνο.



Το κείμενο είναι ένα ράπισμα στις κυβερνήσεις που εμπαίζουν εδώ και πολλά χρόνια τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές και τους γονείς τους. Απέμεινε κανείς μας; Γιατί σήμερα είσαι εργαζόμενος, αύριο και εργαζόμενος γονιός. Αλλά πάντα ήσουν γονιός, πάντα είχες παιδιά. Ναι, και τα κρεμασμένα παιδιά στα κάγκελα του σχολείου.
Διορίστηκα στα Τρόπαια της Αρκαδίας το φθινόπωρο του 1980. Εκεί γνώρισα, διορισμένο τη ίδια χρονιά, τον Ανδρέα Τ., Κύπριο, έκτοτε αγαπητό μου φίλο. Δεκαεννέα χρόνια μετά ο Ανδρέας εγκαταστάθηκε οριστικά με την γυναίκα του στην Κύπρο και εντάχθηκε στο εκεί εκπαιδευτικό σύστημα. Έχουμε τα ίδια ακριβώς χρόνια στην εκπαίδευση και οι δυο μας εργαζόμαστε ως απλοί καθηγητές χωρίς κάποιο διευθυντικό αξίωμα.

Μερικές συγκρίσεις λοιπόν τέτοιες μέρες είναι χρήσιμες και αποκαλυπτικές για πολλούς και πολλά. Ο Ανδρέας παίρνει (όπως και όλοι οι Κύπριοι συνάδελφοί του αντίστοιχων προσόντων) καθαρά 3.000 ευρώ!!! Εγώ (με επίδομα δύο παιδιών) παίρνω καθαρά 1.380!! (=120% παραπάνω στο μισθό ο Κύπριος!). Ο Ανδρέας έχει υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο 18 ωρών εβδομαδιαίως και 6 ωρών σχολικό ωράριο ημερησίως. Εγώ έχω υποχρεωτικό διδακτικό ωράριο 16 ωρών εβδομαδιαίως και (σιωπηλό) 4 ωρών σχολικό ωράριο ημερησίως (=50% παραπάνω εργασία στο σχολικό ωράριο ο Κύπριος). Ο Ανδρέας αξιολογείται από σχολικό επιθεωρητή δις τουλάχιστον το έτος κάθε δύο έτη. Εμένα 26 χρόνια δεν μου έχει χτυπήσει άνθρωπος την πόρτα για να δει αν είμαι μέσα (=100% αδιαφορία για την ύπαρξή μου ως εργαζόμενου και εκπαιδευτικού).

Και ακόμα: εισαγωγικός μισθός του εκπαιδευτικού στην Κύπρο 1.300 ευρώ!!! Εισαγωγικός μισθός του εκπαιδευτικού στην Ελλάδα 960 ευρώ! (=35% περισσότερο στην Κύπρο). Η διατελούσα υπό ημικατοχή χώρα Κύπρος, μέλος από το 2004 της Ε.Ε., έχει κατά κεφαλήν εισόδημα (στοιχεία Brittanica 2004) 12.370 δολλάρια. Η ανεξάρτητη χώρα Ελλάδα μέλος από το 1981 της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και της ζώνης του ευρώ από το 2002, έχει κατά κεφαλήν εισόδημα 11.960 δολλάρια (=3,5% μόνον πλουσιότερη η Κύπρος!). Οι τιμές των προϊόντων στο ίδιο επίπεδο (μόνο το χαλλούμι φτηνότερο).

Ποιον αλήθεια κοροϊδεύει η θλιβερή παρέα (Κωστάκης - Μαριέττα -Εκπρόσωπος);

1 σχόλιο:

. είπε...

είδα το λινκ με τις προτεινόμενες λύσεις και χάρηκα. ακριβώς αυτό το θέμα συζητούσα με τον πατέρα μου και μου έλεγε κι αυτός τα ίδια πάνω κάτω.