Συζήτηση στην τάξη της Α' Γυμνασίου για τα πνευματικά δικαιώματα. Χάος. Όταν καταλαβαίνουν περί τίνος μιλάμε, αποκαλύπτεται η πραγματικότητα. Όλοι αγοράζουν πειρατικό λογισμικό και μουσική... Κανένα νέο μέχρι εδώ...
Αλλά, πέφτω από τα σύννεφα όταν μαθητής της Α' μου λέει ότι αντιγράφει CD μουσικής και τα πουλάει. Το γνωρίζουν οι γονείς σου, ρωτάω. Ναι, μου λέει. Ο μπαμπάς μου είναι αστυνομικός και ξέρει...
Κολλάω. Αλλάζω θέμα...
Όταν πληροφορούνται περί εγκληματικής πράξης, τα αθώα μάτια σαστίζουν: "Δηλαδή θα πάμε φυλακή;", ρωτάνε...
Αντιτείνουν τα υψηλά κόστη στα CD και όταν τους δίνω παραδείγματα από τιμές λογισμικού, απλά φρικάρουν... Μου μιλάνε για τα αυτονόητα: ότι δισκάδικα τους προμηθεύουν πειρατικά CD και ότι κανείς δεν μπαίνει στον κόπο να πιάσει τους ιδιοκτήτες αυτών των δισκάδικων.
Τους μιλάω για το Ελεύθερο Λογισμικό και το Λογισμικό Ανοικτού Κώδικα. Πρέπει να "γυρίσω" όλο το εργαστήριο στο ΕΛ/ΛΑΚ. Πρέπει...
1 σχόλιο:
Η ασύστολη πειρατεία είναι για τη νεολαία κι ένας τρόπος αντίδρασης απέναντι στο εμπορικό κατεστημένο που προσπαθεί να ελέγξει και να αρμέξει την κάθε της προτίμηση. Αυτό συνέβαινε ακόμα απ' τη δικιά μας εποχή, όταν η μουσική βιομηχανία ήδη είχε οργανώσει τις παγκόσμιες δομές εκμετάλλευσης και προώθησης, αλλά τα πράγματα έχουν αλλάξει κι υπάρχουν πλέον άλλες δυνατότητες.
Το βασικό είναι να καταλάβουν ότι υπάρχει μιά διεθνική συλλογικότητα στον σημερινό κόσμο της πληροφορικής (είτε αυτή λέγεται ΕΛ/ΛΑΚ, είτε Creative Commons, είτε μπλογκόσφαιρα και folksonomies) που είναι συναρπαστική κι αποδίδει καρπούς. Αν καταφέρεις να τους το μεταλαμπαδεύσεις αυτό, και να τους εκπαιδεύσεις στη χρήση των εργαλείων (γλώσσα, λειτουργικά, browsers, μηχανές αναζήτησης) θα τη βρούνε την άκρη μόνοι τους.
Όσον αφορά το ΕΛ/ΛΑΚ στην εκπαίδευση, στην Ελλάδα υπάρχει μιά μικρή αλλά ενεργή κοινότητα για τη διανομή Skolelinux. Btw, νέα παιδιά χρειαζόμαστε για να μας βοηθήσουν και με το digitalrights.gr.
Δημοσίευση σχολίου