Πόσα κιλά χαρτιού, πόσες ανθρωποώρες, πόση ενέργεια ξοδεύονται σε κάθε σχολείο, κάθε χρόνο για την αποτύπωση των στοιχείων των μαθητών σε στατιστικά δελτία; Σε διαβεβαιώ ότι το ξόδεμα είναι μεγάλο. Εννοείται ότι όλα πρέπει να εισαχθούν σε ηλεκτρονικές φόρμες, σε λογιστικά φύλλα στο Excel. Να συμπ[ληρωθούν φόρμες με επαναλμαβανόμενα στοιχεία, να σταλούν e-mails, να καλέσουμε σε υπηρεσίες για κωδικούς...
Στην εποχή της "Κοινωνίας της Πληροφορίας", η φρίκη είναι ότι διαφορετικές "συμβουλευτικές" προς το υπουργείο Παιδείας υπηρεσίες και οργνασιμοί ζητάνε τα ίδια και τα ίδια στοιχεία χωρίς να συνεργάζονται ΠΟΤΕ μεταξύ τους. Ε, αυτό δεν είναι και κάτι πρωτότυπο, θα μου πεις...
Έχω ξαναγράψει για το αυτονόητο σε όλους μας πλην των εγκεφάλων του υπουργείου και της δημόσιας διοίκησης: την ύπαρξη μιας κεντρικής τράπεζας δεδομένων η οποία θα τροφοδοτεί όσες υπηρεσίες ενδιαφέρονται για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων του μαθητικού πληθυσμού. Δεν χρειάζεται ιδιαίτερο μυαλό για να το αντιληφθεί κάποιος αυτό. Χρειάζεται μια πολιτική βούληση για έναν κεντρικό σχεδιασμό ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος. Α, και χρήματα τα οποία δεν λυπόμαστε να πετάξουμε για τη στλέχωση γραφείων και υπηρεσιών με δικά μας παιδιά. Τα εκάστοτε δικά μας παιδιά...
Έχω άδικο μετά να υποψιάζομαι ότι έτσι εξυπηρετούνται ένα σωρό συμφέροντα σε βάρος της παραγωγικότητας, της επιμόρφωσης και του επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών; Έχω άδικο να σιχτιρίζω γιατί όλες αυτές οι έρευνες δεν οδηγούν πουθενά; Όταν ένας τόνος στατιστικών για τους αλλοδαπούς μαθητές δεν αποτρέπουν την απομονωση τόσων και τόσων παιδιών;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου